על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010

מסע אל הסופה הקוסמית - הזוכים!
חדשות האגודה / המערכת
יום ראשון, 17/11/2002, שעה 2:07

תחרות הסיפורים 'מסע אל הסופה הקוסמית' הסתיימה – והזוכים הם:


במקום הראשון:
יום ההקרנה של תומאס
מאת גילית חומסקי

במקום השני:
גשמי ברכה
מאת זיו קיטרו

אנו מודים למשתתפים, לשופטים ולאנשי המגזין 'מסע אחר'.



מסע אל הסופה הקוסמית – התחרות והסיפורים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אז אם הסתיימה התחרות,  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 9:01
אפשר בבקשה לבקש הסבר מה אומר הסיפור הזוכה? כי אני לא הצלחתי להבין אותו, וכל אדם שפניתי אליו ב''הא?'' הגיב בצורה דומה. שמא תבוא הזוכה ותסביר לנו? בבקשה?
ואגב, אני דווקא חיבבתי את ''שושנה בשמיים''. כתוב לא רע, משעשע, ואפילו ניתן להבנה.
   כתוב תגובה
מה שההיא אמרה  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 17/11/2002, שעה 11:01
בתשובה לBoojie
שושנה בשמים היה גם המועמד המועדף עלי, ואת יום ההקרנה של תומאס ממש לא הבנתי וגם לא התלהבתי מהכתיבה שלו.
   כתוב תגובה
אני כמעט מסכים עם שניכם.  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 17/11/2002, שעה 12:06
בתשובה לגרומיט
כלומר - גם אני לא חיבבתי (בלשון המעטה קיצונית ביותר) את הסיפור הזוכה, אבל גם שושנה לא זכה באהדתי (אם כי הוא ללא ספק טוב מכל בחינה שהיא מהסיפור הזוכה, מה שאינו הישג מרשים במיוחד, למרבה הצער).
ועוד אחרי כל ההצהרות על ''המרכיב המדעי''... נו, שוין.
   כתוב תגובה
אני אסביר  (חדש)
גל יום ראשון, 17/11/2002, שעה 17:43
בתשובה לBoojie
אז ככה - יש גלקסיה, והיא עמוסה בבני אדם.
יש פלנטה של תושבים בורים ופתאים. הממשלה (הפלנטרית או הגלקטית - לא ברור) מקפידה לשמור כך על האוכלוסיה - קשר מינימלי עם פלנטות אחרות, ''אל תחקרו בכוכבים'' וכו'.
ה''נביא'' מתנבא שב-‏26 לחודש תהיה סופת אש בשמים (aka מטר מטאורים ) שרק חוטאים יוכלו לראות.
לאזרחים ניתנה גלולת ''הרדמה'' כך שכל מי שחוטא יוכל לקחת אותה, והממשלה תזכה בנכסיו.
בקיצור- עובדים כאן על פלנטה שלמה כדי לחסל את האזרחים ולקחת את כספם.
לגבי יום ההקרנה- זה אנלוגי ליומולדת - היום בו ההורים לומדים, באמצעים טכנולוגיים אלו או אחרים, כיצד יגדל הילד שלהם - אותו הם תכננו ברמה הגנטית כך שיהיה המושלם ביותר.

אני מקווה שהבנתי נכון...
בכולופן, אני חיבבתי את זה, אבל אני ידוע כחסר טעם.
   כתוב תגובה
מוזר.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 17:54
בתשובה לגל
אני מניחה שכל הפרטים נמצאים שם, אבל בשום שלב לא הצלחתי להרכיב אותם ביחד.
ושוב, אחזור על דבריי - מבחינת המורכבות והעומס, זה בהחלט נראה כמו סיפור שהתחיל את חייו בתור משהו באורך כפול לפחות, וקוצץ כדי להתאים לתחרות עד שהוא נהיה בלתי ניתן להבנה. או לפחות, בלתי ניתן להבנה למי שאינם מאסטרים.
   כתוב תגובה
אמממ...נכון  (חדש)
גל יום ראשון, 17/11/2002, שעה 18:04
בתשובה לBoojie
הסיפור באמת עמוס ואפשר (ואף רצוי) היה להאריך אותו לפחות פי 2.
הייתי צריך לחזור על כמה פסקאות כדי להבין על מה מדובר. הסיבה שזה מצא חן בעיני היא הפואנטה של הסיפור, ושלמרות קוצר היריעה האלקטרונית, המחברת הצליחה (מבחינתי, ואני משער שמבחינת השופטים) לבנות ± גלקסיה שלמה ולהגיע לפואנטה הצינית של הסיפור.

אני מקווה שהצלחתי להעביר את מה שרציתי, כי אני לא בטוח שהבנתי מה כתבתי.

גל, עייף, מצפה לו עוד ערב הרצת חלבונים והכנת הרצאה על שמרים. ייפי!
   כתוב תגובה
את כל זה אני הבנתי  (חדש)
יעל יום שני, 18/11/2002, שעה 10:01
בתשובה לגל
אבל לא הצלחתי להבין מה זה מתקשר ליום ההקרנה הזה.

מבחינתי הסיפור נראה כמו אוסף של רעיונות טובים שהודבקו ביחד בצורה מלאכותית. ואת הסיבה לכך לא הצלחתי לגלות (אלא אם כן זה מה שבוג'י אומרת, שהסיפור קוצץ כדי להתאים לתחרות).
   כתוב תגובה
זה מה שמכונה בלקסיקון טרקי-סיטי  (חדש)
Boojie יום שני, 18/11/2002, שעה 10:41
בתשובה ליעל
''סיפור כיור המטבח'' (או בגירסה המעודכנת, ''סיפור הכל-בו''). הכותב מכניס פנימה כל רעיון שעולה בדעתו, בין אם קשור ובין אם לא. בסיפור ארוך יותר, זה יכול לעבוד, ואפילו להעשיר את המציאות שהקורא נחשף אליה. בסיפור באורך כזה זה מבלבל ומעיק.
הייתי שמחה, אגב, לשמוע את נימוקי השופטים, שעד עכשיו לא שמענו, כי הבחירה הזו נראית לי תמוהה במקצת, מה לעשות. ואני מתנצלת מראש בפני כותבת הסיפור שאולי תיפגע מזה, אבל בהחלט קשה לי לראות את הקריטריונים שיובילו סיפור כל כך בעייתי מבחינת כתיבה לזכות במקום ראשון.
   כתוב תגובה
אכן, הבו לנו נימוקים!  (חדש)
האטי יום שני, 18/11/2002, שעה 16:14
בתשובה לBoojie
נראה שיש קונצנזוס בקרב המגיבים בעניין חוסר הבהירות של ''יום ההקרנה של תומאס'' בעוד שניכרת התלהבות מהסיפורים ''משואה'' (המשובח להפליא והבולט באיכותו) ו''שושנה'' (המהנה ומשעשע).

מכיוון שבאורח פלא אף אחד מהסיפורים המועדפים על הקהל לא הגיע למקום ראשון או שני, אין ספק שהחלטת השופטים מתמיהה ביותר. אשמח לשמוע את הנימוקים לבחירת הסיפורים הזוכים.

האטי, שלמרות הרושם שאולי נוצר, איננה ליאוניד וגם לא חתול (מכל צבע שהוא).
   כתוב תגובה
לשופטים תמיד קיימת הזכות  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 19/11/2002, שעה 9:40
בתשובה להאטי
לחשוב אחרת מהקונצנזוס.
   כתוב תגובה
בעיקר אם ללא מכונת זמן,  (חדש)
אהרון ה. יום שלישי, 19/11/2002, שעה 13:16
בתשובה לשלמקו
אין להם יכולת לדעת מהו הקונצזוס.
חוצמזה - איזה ''קונצנזוס'' בדיוק? בין האנשים הבודדים (5? 6?) שטרחו להגיב כאן?
   כתוב תגובה
מכונת הזמן יכולה להשאר בבוידעם  (חדש)
האטי יום שלישי, 19/11/2002, שעה 14:31
בתשובה לאהרון ה.
לא טענתי שהקונצנזוס צריך להכתיב את בחירת השופטים. ביקשתי לשמוע את נימוקי השופטים לבחירת הסיפורים.

תוצאות התחרות הפתיעו אותי מאוד והתרשמתי, אמנם ממדגם לא מייצג של מגיבים ובכל זאת נציגים בולטים באגודה, שאני לא היחידה. חשבתי שבמצב שכזה, יש מקום לשמוע פרטים נוספים על הנימוקים לבחירת הסיפורים הזוכים.
   כתוב תגובה
תן לי להבין, אהרון,  (חדש)
Boojie יום שלישי, 19/11/2002, שעה 18:45
בתשובה לאהרון ה.
אתה מזלזל ב''אנשים הבודדים'' שהגיבו כאן? הטעם שלנו לא מספיק רלוונטי? חמישה או שישה אנשים (מבין מיליוני המגיבים) זה לא מספיק כדי לעורר תהייה?
תהינו אם אפשר לשמוע את נימוקי השופטים. מי יודע, אולי השופטים מצאו בסיפורים הזוכים משהו שטחו עינינו מראות. הכל אפשרי.
   כתוב תגובה
אני? מזלזל?  (חדש)
אהרון ה. יום רביעי, 20/11/2002, שעה 0:53
בתשובה לBoojie
חלילה לי מלזלזל אפילו באדם אחד!
אבל דעה של מספר קטן מאוד של אנשים איננה קונצנזוס, בוודאי לא של חברי האגודה. לכל היותר אפשר לומר שיש הסכמה בין חלק מהאנשים (המעטים מאוד, שאני מכבד כל אחת ואחד מהם), שטרחו להגיב כאן.

נימוקי השופטים? כל שופט/ת ונימוקיו/יה.
(מכיוון שהיו 2 שופטים ושופטת, וכדי להיות תקין פוליטית אנהג הפעם כמנהג האמריקאים ולהלן אשתמש בלשון נקבה וזכר לחילופין. זה בטח יהיה יותר משעשע)
היו הבדלים די ניכרים בין דעות השופטות, שטעמיהן התגלו כשונים למדי. הם היו רחוקים מתמימות-דעים. הבחירה הסופית שיקפה בצורה המירבית את העדפותיהם. אילו כל אחת מהן היה שופטת לבדה, מן הסתם התוצאה היתה אחרת. גם אילו היו 3 שופטים אחרים התוצאה היתה ככל הנראה אחרת.
אה, כן, על דבר אחד הסכימו 3 השופטות: הן לא התלהבו ממש מאף אחד מהסיפורים. צר לי, אך זו האמת. לכן אחד מהם היה בדעה שאף סיפור לא ראוי לפרס ראשון, ושצריך להכריז רק על מקום שני ואולי שלישי (וזאת ללא קשר לביטול הטיסה). דעתה, כפי שראיתן, לא התקבלה (לא בגלל שהיתר חשבו שיש סיפור באמת באמת טוב, אלא מכיוון שהן סברו שאין ברירה, צריך לבחור ממה שיש -- את הכי פחות גרועים, אם תרצו).
ואחד השופטים, אגב, טען בתוקף שרק סיפור אחד ראוי לפרס (אם כי גם ממנו הוא לא ממש התלהב).
   כתוב תגובה
בזה אני מצטערת להסכים אתך,  (חדש)
Boojie יום רביעי, 20/11/2002, שעה 1:09
בתשובה לאהרון ה.
אם כי אני חייבת לסייג את דבריי ולומר שלא היה לי זמן לקרוא את כל הסיפורים, וקראתי רק את מחציתם, בערך.
בדומה למה שכבר נאמר כאן (גם על ידיי, חלקית), אהבתי את ''שושנה'' (אם כי בהסתייגויות קלות) ואת ''משואה'' (שבכל זאת, התקשיתי להבין חלק ממה שהלך בו). לגבי שאר הסיפורים, אני חייבת לציין שאני לא חושבת שלו גם אחד מהם היה עובר את משוכת הלקטורים בדרך ל''חלומות באספמיה'', למשל. הסיפור במקום הראשון *היה* יכול להיות טוב, אילו היה באורך כפול לפחות (מן הסתם יותר), כי באורך הנוכחי שלו זה עומס גדול מדי ומעט מדי הסברים.
הסיפור במקום השני, אם כי היה סביר, לא השאיר עלי שום רושם, וכבר קראתי אותו שלוש פעמים (כל פעם שדנו בו קראתי אותו כדי להיזכר בו), ובכל זאת כל פעם אני שוכחת מה היה בו. נדמה לי שזה אומר משהו.
מצד שני, אני חששתי שזה יהיה המצב כבר כשראיתי את התגובות על ההודעה על התחרות וה''רצוי עם דגש על רקע מדעי''. היה לי ברור שמעט אנשים, יחסית, ישלחו סיפורים, ושאלה שיישלחו לא בהכרח יהיו טובים. נושא התחרות עצמו, לטעמי, דווקא לא היה מוגבל מדי, אבל ההגבלה ההיא, נדמה לי, ריפתה את ידיהם של אנשים רבים.
   כתוב תגובה
זה הנושא וההגבלה והזמן  (חדש)
יעל יום רביעי, 20/11/2002, שעה 8:10
בתשובה לBoojie
בכל זאת היה זמן די קצר לצורך העניין. בהתחלה חשבתי על רעיון, ואז ראיתי שכבר שלחו משהו דומה. אחר כך חשבתי על רעיון אחר, אפילו התחלתי לכתוב אותו - אבל לא היה לי זמן ממש לשבת על זה. אני כל הזמן עובדת עכשיו, או עוזרת לאחותי עם התינוק שלה וביום האחרון הסיפור עדיין היה באורך שתי הפסקאות הראשונות.

אפילו לא סיימתי לעבד את הסיפור בראש. אז מובן שלא שלחתי כלום.

למה לא לתת לאנשים קצת יותר זמן לפני התחרות? בייחוד עם הנושא כל כך מוגבל.
   כתוב תגובה
אני בטוחה שהם היו שמחים לתת  (חדש)
Boojie יום רביעי, 20/11/2002, שעה 10:02
בתשובה ליעל
הארכה למועד התחרות, רק מה, הלאונידים, אח, הלאונידים לא הסכימו לדחות. מניאקים.
   כתוב תגובה
גם לי היה רעיון, שונה לגמרי מכל מה  (חדש)
גל יום רביעי, 20/11/2002, שעה 10:12
בתשובה ליעל
שכתבו (לפחות ממה שהספקתי לקרוא), אך מפאת קוצר ועומס לא צלחתי מעבר לפסקה הראשונה (ולצערי גם נתקעתי בגלל מחסום מהירות האור. אויה!).
אבל יום יבוא וזה יגדל להיות סיפור שלם
   כתוב תגובה
ההערה על המרכיב המדעי לא נוסחה  (חדש)
אהרון ה. יום רביעי, 20/11/2002, שעה 11:14
בתשובה לBoojie
כתנאי מחייב, אלא בהכוונה. מכיוון שעילת התחרות היתה ארוע מדעי, חשבתי שהכוונה כזו רצויה במקרה זה.
הבאתי בחשבון שעשוי להגיע גם סיפור מוצלח ללא מרכיב מדעי בולט, ולכן לא ניסחתי את זה כתנאי להשתתפות.
אם זה ריפה ידי אנשים – חבל. (השופטים הרוויחו – היה להם פחות חומר לקרוא:-)
הערה נוספת, חיובית לשם שינוי: לתחרות זו (בניגוד לקודמותיה) לא הגיעו, לשמחתי, סיפורים שהיו ממש ''אסון'' מבחינת לשון, תחביר, כתיב ופיסוק אלמנטריים.
   כתוב תגובה
בלי קשר לקונצנזוס  (חדש)
FiRe N IcE יום חמישי, 21/11/2002, שעה 5:33
בתשובה לBoojie
לא נכון להגיד ש''לשופטים יש זכות להחליט משהו גם נגד הקונצנזוס'' - השופטים צריכים להחליט לפי שיקול דעתם, בלי קשר לשומדבר אחר (בעיקר כשמדובר במשהו שהוא פחות מקריטי, כמו בחירת סיפור טוב).

אבל. זה לא שאנשים רבים חושבים שהסיפור לא היה צריך לזכות (וגם אם כן, אז לא משנה), אלא שהרבה מאוד אנשים (כולם?) פשוט לא הבינו את הסיפור.

אולי מן הראוי, להבא, שיפורסמו קריטריונים, או אולי טיעוני השופטים לאחר בחירה של סיפור?
   כתוב תגובה
תראו, אולי אני טועה,  (חדש)
Boojie יום חמישי, 21/11/2002, שעה 7:42
בתשובה לFiRe N IcE
אבל סיפור שאחוז גבוה מקוראיו לא מבינים אותו, לא יכול להיחשב סיפור טוב.
בספרות יש מימד תקשורתי. זה לא מספיק שתשב מול הדף ותחרטט רעיונות מדהימים ונפלאים, הרעיונות האלה צריכים גם לעבור לקוראים שלך.
אם מספר גדול של קוראים, שאינם דווקא מהקוראים הפחות אינטליגנטיים שאני מכירה, ציינו שהם לא הבינו את הסיפור, כנראה שיש איזושהי בעייה בסיפור.
אבל זו רק דעתי. אולי השופטים או מארגני התחרות חושבים אחרת.
   כתוב תגובה
מסכים.  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 21/11/2002, שעה 10:10
בתשובה לBoojie
אני שותף לדעה זו, אף אני גם עומד על זכותם של השופטים לחשוב אחרת. פרט לכך, תמיד יתכן כי השופטים מעט יותר אינטליגנטים מאתנו, פשוטי העם... ;-)
   כתוב תגובה
את האפשרות הזו  (חדש)
Boojie יום חמישי, 21/11/2002, שעה 10:50
בתשובה לNY מאושר
אפילו לא טרחתי לציין. היא מובנת מאליה...
(ולמה, הו למה אין פה סמיילים?)
   כתוב תגובה
או, אני רואה שהגעתם למסקנה הנכונה בכוחות עצמכם.  (חדש)
רני יום חמישי, 21/11/2002, שעה 16:31
בתשובה לBoojie
וברצינות:
כאחד משלשת השופטים (המאד אינטיליגנטים, אני חייב להדגיש שוב) אני יכול לומר כמה דברים בשם עצמי:

1. * כל * הסיפורים, אבל כולם, הציבו אתגר אומלל למדי: לבחור בפחות גרוע מביניהם.

2. ''יום ההקרנה של תומס'' דיבר אלי ברמה האישית. גם אם הסיפור לא היה מובן בכל מאת האחוזים, הוא היה כתוב היטב (יחסית לשאר) והיה בו איזשהו ניסיון להכניס פן אנושי שהיה חסר לי בכמה מהסיפורים האחרים. זו הסיבה שהוא זכה בקולי.

3. לו הדבר היה תלוי בי בלבד, ואם המנדט של התחרות היה מאפשר זאת, הייתי מעדיף שלא לזכות אף אחד מהסיפורים בפרס כלשהו. כיון שזה לא התאפשר, נאלצתי לבחור בפחות גרועים שביניהם, ומבחינה זו ''יום ההקרנה של תומס'' היה הרבה פחות גרוע (אבל הרבה) מכל האחרים.
   כתוב תגובה
מילים קשות  (חדש)
FiRe N IcE יום חמישי, 21/11/2002, שעה 17:58
בתשובה לרני
   כתוב תגובה
בלי לגרוע מכבודם של השופטים  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 21/11/2002, שעה 18:42
בתשובה לרני
או מזכותם הקדושה להחליט כטוב בעיניהם, הריני להביע את דעתי כי:
א. מובן או לא - סבבה.
ב. אנושי - אם אתה אומר.
ג. כתוב היטב? עד כאן.

הייתי מתאר בפניך בצבעים עזים, תוך שימוש במלוא אוצר המילים הנרחב והלוחמני שלי, את דעתי על טיב הכתיבה הנ''ל (יחסית לכל דבר אחר ובכלל), אלא שכמנהל האתר הייתי נאלץ לצנזר את עצמי במקום, בלווית אזהרה חמורה שלא לשחרר שנית ביטויים אשר כאלה אל מול קוראינו הרכים והתמימים, מחשש לתביעה או לכל הפחות שבץ מוחין.
   כתוב תגובה
זה באמת קיצוני.  (חדש)
Boojie יום חמישי, 21/11/2002, שעה 18:56
בתשובה לNY מאושר
אני לא חשבתי שהוא היה כתוב כל כך גרוע. רבים מהסיפורים בתחרות זו )שלא לדבר על תחרויות קודמות, אללי( נכתבו בצורה גרועה בהרבה, אבל גם שלא מתוך השוואה, אני לא חושבת שהוא היה כתוב כל כך גרוע. להפך, חשבתי שסגנון הכתיבה שלו היה סביר ומעלה.
   כתוב תגובה
אילו היו השופטים באמת אינטליגנטיים,  (חדש)
Boojie יום חמישי, 21/11/2002, שעה 18:52
בתשובה לרני
הם היו יודעים ש''אינטליגנטי'' כותבים עם שלושה יו''דים בלבד, ולא עם ארבעה... P-:
(סליחה, לרגע פשוט הייתי *חייבת* לאמץ לעצמי את תפקידה של ניקי...)
ואגב, זה מאשר את ההשערה שלי שהדרך הטובה ביותר להגיע אל לב השופטים בתחרות סיפורים היא לכתוב מסחטת רגשות. סיפור מאחורי הקלעים: בתחרות הקצרצרים האחרונה, מכיוון שהבטחתי לא לזכות, הקפדתי לפרסם (מתוך שלושה סיפורים שהיו לי) סיפור שהיה נטול כל אלמנטים רגשיים שהם. בדיוק כמו שניבאתי, הסיפור שזכה היה מסחטת רגשות שלא חידשה שום דבר בצד הסיפורי או הרעיוני, ולמעשה עשתה שימוש בסיפור נדוש ביותר, וברעיון שבזמנו הגדרתי אותו ''פולני''. (אגב, שלא יובן מכך, חלילה, שאני חושבת שלסיפור שלי *הגיע* לזכות. מאד הקפדתי שלא כך יהיה.)
אולי הגיע הזמן שייכנסו לשיקול עוד שניים שלושה קריטריונים? כלומר, תוכן רגשי זה יופי, אבל זה לא מספיק לגרום לקהל שלך לפרוץ בדמעות, נדמה לי. למיטב זכרוני, למרות היותו של המד''ב החברתי הז'אנר החזק בימינו, עדיין יש חשיבות כלשהי לרעיון, לעלילה, לבניית הסיפור וכדומה.
בתחרויות האחרונות יותר מדי נוצר אצלי הרושם שהשופטים מניחים לשיקול הרגשי להיות כמעט השיקול היחיד שמנחה אותם. אולי אני טועה, אבל בהחלט מטריד אותי שלפחות בשתי התחרויות האחרונות, הסיפור שזכה במקום הראשון ממש לא היה ראוי לו, לטעמי ולטעם עוד כמה אנשים, והיתרון היחיד שלו נח במידת יכולתו לגרום לשופטים צביטה קלה בליבם.
   כתוב תגובה
סיפור ששם במרכזו איזשהו סוג של רגש  (חדש)
רני יום שישי, 22/11/2002, שעה 17:05
בתשובה לBoojie
הוא מסחטת רגשות? לא חושב. אבל אני בהחלט מעדיף סיפור עם דמויות עמוקות יותר (לא שזה מה שהיה פה) וזה כולל, לפעמים, גם דיון כזה או אחר ברגשות. הכוונה איננה לסרט תורכי.
   כתוב תגובה
גועל נפש.  (חדש)
Kipod יום חמישי, 21/11/2002, שעה 20:17
בתשובה לרני
התבטאות מכוערת ביותר, רני.
   כתוב תגובה
הא?  (חדש)
גרומיט יום שישי, 22/11/2002, שעה 17:38
בתשובה לKipod
   כתוב תגובה
הא.  (חדש)
Kipod יום שישי, 22/11/2002, שעה 17:58
בתשובה לגרומיט
מה לא ברור?
התבטאות של שופט בתחרות כי ''הסיפורים הציבו בפניו אתגר אומלל - לבחור בפחות גרוע'', לכזאת התבטאות אני קורא התבטאות מכוערת.
מה מורכב כאן?
   כתוב תגובה
בל נגזימה.  (חדש)
NY מאושר יום שישי, 22/11/2002, שעה 18:30
בתשובה לKipod
גם אני כתבתי סיפור לתחרות, ולמרות היותי משוכנע כי הוא לא זכה ליחס הראוי לו כאן, הרי שהתבטאותו של רני לא נראית לי חריגה או עולבת במיוחד. למעשה, אילו לא היה סיפורי שלי נוכח, מן הסתם הייתי מסכים איתו בנפש חפצה.
אבל - אולי תאמר - הוא שופט, לא סתם מישהו מהקהל! נכון מאד, אך התחרות כבר נגמרה, ולאור הביקורת שהוטחה כאן בפני השופטים, איני רואה כל סיבה מדוע אסור להם לפרסם כאן תגובות הכוללות את דעתם המפורטת, אם גם הבלתי מחמיאה. לו היה רני מפרסם את דעתו זאת בעודו שופט, הרי שהיה כאן טעם לפגם. היות ולא זה המצב, הרי שזו זכותו.

עזוב, קיפ. בוא נפתח אתה ואני תחרות שלנו, אנחנו נשתתף, אנחנו נשפוט ואני אזכה. מה אומר?... ;-)
   כתוב תגובה
בל נגזימה.  (חדש)
Kipod יום שישי, 22/11/2002, שעה 18:40
בתשובה לNY מאושר
לא כדאי לך. אתה יודע מה אני חושב על הסיפורים שלך.
(לא, לא על האחרון מהתחרות. בו טרם התעמקתי.)

וזה באמת לא קשור לסיפור שאני עצמתי הגשתי לתחרות. הוא באמת היה לא יותר מבדיחה, ואילו אני הייתי בין השופטים אני סמוך ובטוח שלא היה זוכה.
הגישה. עליה אני מדבר כאן.
   כתוב תגובה
האבא של אדון קמט  (חדש)
alonwho@what יום שישי, 22/11/2002, שעה 18:30
בתשובה לרני
עד עכשיו התאמצתי לשתוק, כדי שתגובה לא תשמע אישית מדי. אבל הנה, סוף סוף יצא המרצע מהשק. וסוף סוף גם אני אוכל לצאת ממנו.

אני חושב שהמושג ''מדע-בדיוני'' לא זר לי. ואני חושב שהגבולות שלו הינם גבולות רחבים יותר מהקריטריונים שהובאו כאן. אני גם אוהב לכתוב על רגש.

הסיפור של אדון קמט וגברת מקומטת הוא שלי - ואני לא מתבייש בו. לאחר שפרסמתי אותו, קראו אותו מעל לעשרים אנשים. רובם אהבו אותו וחלקם מצאו אותו לא חד מספיק. אף אחד מהם למען האמת לא מצא אותו כסיפור מדע בדיוני. למרות שלדעתי הוא משוייך לז'אנר הזה גם אם בצורתו העדינה והלא מובהקת. ולסיפור הזה אין פואנטה. הסוף שלו ידוע לאחר שתי הפסקאות הראשונות. הסוף שלו ידוע בדיוק כמו שידוע בצורה מדעית למה כוכבים סובבים סביב השמש, למה ישנה מחזוריות כמו כוכבי השביט. ובנוסף, הסיפור רגשני ומדבר על שני דברים: רגש ושכלתנות. ואין כאן שום חשיבות לעצם המפגש בין השניים, אלא לדרך שהובילה להפגשות, ותוצאותיה . כשאחד מהגיבורים מנסה למצוא את הפתרון דרך רכישת ידע והשני מנסה למצוא את הפתרון דרך הרגש.

והסיפור הוא לא גרוע. הוא גם לא מדהים. ואם היו לי ניתנים עוד חמש שורות הוא היה טוב יותר. חד יותר.

והסיבה שאני כותב את השורות האלה, נועדה להסביר שקריאה היא סוג של פרספקטיבה. אין שום סיפור שפונה לכולם. והוא מובדל בזכות הכותב והוא מבודל יותר בזכות הקורא. היכולת של הקורא היא להוציא את הפרטים שקרובים לליבו. וכאן נולד הפירוש האינדיבידואלי של כל קורא.

ההנחה שלשופט יש אינטליגנציה היא לא רלבנטית, כי קודם כל הוא קורא. והחלטה שלו היא אישית ומייצגת את הקריטריונים הספרותיים שלו, האישיים שלו, לא יותר. ונכון הדבר שכדי להגיע ליותר קוראים, המכנה המשותף צריך להיות נמוך יותר. הרבדים הנסתרים צריכים להיות מוגבהים יותר כדי להגיע להבנתו. איני יודע אם קראו את הסיפור ישר מהמסך, או טרחו להדפיס אותו על דף. סיפורים בכלל, ראויים שיקראו מדף ולא מתוך מסך מחשב. וסיפורים, לדעתי לפחות, ראויים שיקראו במתינות - לא במהירות, ולא בצורה שמזכירה סימון של מטוסי אויב על דופן המטוס.

ואם זו היתה תחרות באתלטיקה קלה, אני מניח שהתוצאות היו בהרבה יותר מובנות.
   כתוב תגובה
אני לא בטוח שאני מסכים.  (חדש)
Kipod יום שישי, 22/11/2002, שעה 18:46
בתשובה לalonwho@what
בעוד שברור לי שלא ניתן לנתק את ''הישות השופטת'' מהאדם העומד מאחרויה, ומטעמו הפרטי, הרי שאני כן מצפה להתעלות מסויימת מעל אותו טעם. שיפוט אינו רק ענין של טעם. אני יכול לא לאהוב סיפור, ועדיין להעריך כלים שונים בהם הוא עושה שימוש, וכן להבחין באיכות, גם כאשר זאת נוגדת את טעמי הפרטי.
   כתוב תגובה
לא נורא!  (חדש)
alonwho@what יום שישי, 22/11/2002, שעה 20:39
בתשובה לKipod
ואפילו טוב...

ואפשר גם להוסיף שלמרות שהיה זמן קצר לכותבים, היה זמן קצר לשופטים..

מצד שני, בתחרות אינטימית שכזו - יחס של 1:17 הוא סיכוי לזכייה גבוה מהלוטו...לכן גם התסכול יותר גדול...

ובתור כותב ששואף לצאת יום אחד מהמחתרת להוצאות לאור, אני יכול לומר, שהערכה נמדדת בזמן ארוך - לא בשניות ולא בדקות וגם לא בימים. תאמין לי שבסופו של דבר השופט הטוב ביותר שלך הוא הקורא שלך. וזה אחרי שאתה משכנע אותו שהסיפור שלך שווה קריאה.
   כתוב תגובה
לאבא של קמט - וידויו של שופט  (חדש)
אהרון ה. יום שישי, 22/11/2002, שעה 18:48
בתשובה לalonwho@what
ברשימת השיפוט שלי, היה סיפורך בין המובילים.
מה שאינו סותר את הסכמתי עם רוב דבריו של רני.
   כתוב תגובה
עשית אותי סמוק עכשיו!  (חדש)
alonwho@what יום שישי, 22/11/2002, שעה 20:42
בתשובה לאהרון ה.
   כתוב תגובה
תראו, אולי אני טועה,  (חדש)
טל כהן שבת, 23/11/2002, שעה 0:18
בתשובה לBoojie
''סיפור שאחוז גבוה מקוראיו לא מבינים אותו, לא יכול להיחשב סיפור טוב'' - האמנם? ''יוליסס'', ''Finigen's Wake'', ''המטוטלת של פוקו'', ''Stand on Zanzibar'', ו''פו הדוב'', למשל, חושבים שאת טועה בנקודה זו. שלא לדבר על רב-המכר ''Calculus'' של פרופ' תומאס ופרופ' פיני.
   כתוב תגובה
טוב, אפשר וכדאי לדקדק יותר בהגדרה...  (חדש)
NY מאושר שבת, 23/11/2002, שעה 0:23
בתשובה לטל כהן
הרי כשאתה קורא סיפור, אתה יכול להבדיל כמעט תמיד בין ''לא מובן לי כי זה מורכב/חכם/שנון/מעוות מדי'' ובין ''לא מובן לי כי זה לא הגיוני/חסר מידע/הסגנון לוקה''. לא ככה?
   כתוב תגובה
ראית פעם את ''השינה הגדולה''?  (חדש)
רני שבת, 23/11/2002, שעה 0:25
בתשובה לBoojie
סרט קלאסי, מצחיק ואינטילגנטי, מתקשר כהוגן עם צופיו, ובכל זאת, גם לאחר עשר צפיות, אין לי ממש מושג על מה הסרט. ולא רק לי.
   כתוב תגובה
נו, מה אני יכולה להגיד לשניכם  (חדש)
Boojie שבת, 23/11/2002, שעה 13:15
בתשובה לרני
פרט ל''סחתיין על ההשוואות''. אין לי אלא לקוות שיום אחד, כשאני אכתוב סיפור שלא כתוב מספיק טוב כדי שמישהו יבין אותו, ישוו אותי ליוליסס.
אבל מה שהבנתי מדבריך, ותקן אותי אם אני טועה, זה ''אם זה עושה לי לבכות, אז מה אכפת לי אם אני מבין את זה או לא?''
אחלה קריטריון. אילו הייתי ממשיכה להשתתף בתחרויות, הייתי לוקחת את זה לתשומת לבי. אני אשפית בלעשות לאנשים לבכות, וזה בטוח הרבה יותר קל מאשר לכתוב סיפור *טוב*. ובאמת עוד לא יצא לי לכתוב סיפור על בית יתומים.
   כתוב תגובה
זו הבנה מאד שטחית, שלא לומר שגויה, של מה שאמרתי  (חדש)
רני יום ראשון, 24/11/2002, שעה 14:31
בתשובה לBoojie
האם כל סיפור שיש בו דיון ברגשות הופך אוטומטית למסחטת רגשות? לא חושב.

ואם להיתלות שוב באילנות גבוהים: תקראי את ''סיפור חייך'' של טד צ'יאנג. יש בסיפור דיון ברגשות, ואולי אפילו יגידו כמה ''מסחטת רגשות'', אבל הוא משלב את כל אלו בשפע של רעיונות מד''ביים מדהימים, וזה מה שהופך את הסיפור הזה לכזו יצירת מופת.

אז, לא, אני לא חושב ש''תומס'' מתקרב לצ'יאנג, אבל היה שם ניסיון יפה (גם אם בוסרי) לערב את שני התחומים, וזו הסיבה שזכה בקולי.
   כתוב תגובה
כל סיפור שיש בו דיון ברגשות הוא  (חדש)
Boojie יום ראשון, 24/11/2002, שעה 17:30
בתשובה לרני
מסחטת רגשות? לא. אם הוא כתוב טוב, אם הצורה שהוא מטפל בנושא היא טובה ומעניינת ומשאירה לי איזשהו ערך מוסף, אני בהחלט לא אקרא לזה מסחטת רגשות.
אבל כשאני רואה שבתחרות זוכה סיפור, שאף כי יש בו, כנראה, רעיון נאה או מעניין או משהו (לא יודעת, אפילו אחרי שהסבירו לי את זה אני לא מצליחה להבין את זה מהסיפור עצמו), הכתיבה שלו לא מספיק טובה כדי לגרום לי להבין אותו, ומצד שני שופט בתחרות אומר לי שנכון, הסיפור לא כתוב טוב, אבל הוא מעורר רגשות, או מנסה להתמודד איתם, או השד יודע מה... נו, מה אני אסיק מזה?
אני חושבת שהיו בתחרות סיפורים כתובים טוב יותר. אולי הרעיון שלהם היה פחות מעניין, אבל לפחות אפשר היה להבין אותו. אפילו אם הטיפול שלהם ברגשות היה פחות מודגש.
   כתוב תגובה
והמסקנה המתבקשת היא שלו היית את שופטת בתחרות  (חדש)
רני יום ראשון, 24/11/2002, שעה 19:45
בתשובה לBoojie
(רעיון לא רע בפני עצמו) התוצאות היו, אולי,אחרות. מה שכמובן נכון לגבי כל אחד אחר גם כן. אני יכול לחיות עם זה.
   כתוב תגובה
משהו שלא קשור לכלום  (חדש)
האבא של אדון קמט יום ראשון, 17/11/2002, שעה 11:53
אני אשמח לעזרה...

עדיין לא הבנתי אם סופת המטאורים תהיה בין שלישי לרביעי, או בין רביעי לחמישי...

אם שווה לנסוע עד מצפה רמון כדי לשבת עם קפה שחור... או להביט מחלון הבית ברמת גן כדי למצוא נורת רחוב מהבהבת.

אנשים יקרים, מביני עניין, זקוק אני לייעוץ דחוף !!!

ובאשר לתחרות... אני חשבתי שמי שמפרסם קודם זוכה ??

וילינו דברי השופטים את דבריי.
   כתוב תגובה
כתוב בתנאי התחרות בפירוש:  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 17/11/2002, שעה 11:58
בתשובה להאבא של אדון קמט
''בלילה שבין ה-‏18 ל-‏19 לנובמבר''.
כל שנותר לך הוא להביט בלוח השנה הקרוב למקום מגוריך...
   כתוב תגובה
  (חדש)
רוני דניאל יום ראשון, 17/11/2002, שעה 12:26
נו, גם אני חשבתי ש''שושנה בשמיים'' לא היה כל כך מרשים ולמרות שאני הוא האשם בכתיבתו.
מסוג הסיפורים שלא רציתי לכתוב אבל הפיתוי להשתתף בתחרות היה גדול ממני.
אני מכור להפסדים.

השתתפתי כבר בארבעה תחרויות מטעם האתר ובכל פעם שלא זכיתי קם (או קמו) זרים גמורים והקימו צעקה.

הערת הכותב:

זה לא ממש משנה מי זוכה ובמה, העיקר ההנאה, ההשתתפות ויתר הדברים שלא קשורים לכסף, מין, כוח וטיסות בשמי הארץ.

אני מאחל בהצלחה לזוכים ומזכיר להם שניפגש בסיבוב.
   כתוב תגובה
LOL  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 13:08
בתשובה לרוני דניאל
רגע, אבל לא זכית פעם באיזושהי תחרות? או שסתם זכרוני מתעתע בי?
   כתוב תגובה
בטח זכה  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 17/11/2002, שעה 13:55
בתשובה לBoojie
נדמה לי שאפילו אני הייתי בין השופטים (הוכיח גרומיט את עקביותו).
   כתוב תגובה
זכיתי פעם בתחרות שחייה.  (חדש)
רוני דניאל יום ראשון, 17/11/2002, שעה 21:19
בתשובה לBoojie
אני שחיין מעולה, באמת.

פעם גם השתתפתי בטורניר שש בש ובכלל לא ידעתי מה החוקים.
ניצחתי שלושה אנשים, קיבלתי פרס ועד היום אני לא יודע בדיוק מי נגד מי ולמה אני אמור להעביר את חיילי הדמקה ממקום למקום.

האמת שזכיתי במקום השלישי בתחרות הסיפורים הקצרים האחרונה אבל:

1)
מקום שלישי לא מקבל פרס (חוץ מהפרסום הרב. קמפיין קוקה קולה קטן על התפוצה של המימד העשירי)

2)
You know what they say
''Second place is first loser''

חוץ מזה, אין לי את המימד שבו התפרסם הסיפור, אז מבחינתי הכל יכול להיות חלום.
כמו יתר הדברים שקורים מסביבי לאחרונה.
   כתוב תגובה
שלח לי בדואל את פרטיך  (חדש)
גל יום ראשון, 17/11/2002, שעה 22:41
בתשובה לרוני דניאל
(כתובת וכיו''ב) ונשלח את המימד לביתך.
(אאל''ט שלחת איזה דואל בנושא לעירית פעם, לא?)
   כתוב תגובה
הו שושנה, שושנה!  (חדש)
אהרון ה. יום ראשון, 17/11/2002, שעה 13:00
כמו אחדים מקודמי, גם אני די חיבבתי את ''שושנה'' וחבל לי שבשקלול הכולל לא זכה סיפור חביב זה בפרס.
אבל - לא ממש מצאתי בו מרכיבי מד''ב. אתם כן?
   כתוב תגובה
אתה מתכוון שנזיר  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 13:02
בתשובה לאהרון ה.
שיודע הכל זה משהו שבאמת יש? הממממ...
   כתוב תגובה
אולי יש?  (חדש)
אהרון ה. יום ראשון, 17/11/2002, שעה 13:38
בתשובה לBoojie
שמעתי אפילו על פוליטיקאים שיודעים הכל. אז נזירים - מי יודע?
אגב, לא דיברתי על מרכיבי פנטסיה, אלא מד''ב. (למען האמת, בתגובה הקודמת התכוונתי לכתוב ''מדע'', אך יצא לי ''מד''ב''...)
   כתוב תגובה
אה.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 15:38
בתשובה לאהרון ה.
טוב, נו, אני לא כל כך נוקשה בקריטריונים שלי. אני מעדיפה סיפור שהמדע בו שולי עד לא קיים על פני סיפור שהמדע בו מצוין, משובח ונפלא, אבל הסיפור הוא זבל.
ולשם הבהרה - לא, אני לא מתייחסת לסיפורי התחרות, אני מדברת ברמה העקרונית.
   כתוב תגובה
וזה מזכיר לי שבדיוק סיימתי  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 17/11/2002, שעה 15:54
בתשובה לBoojie
איזה ספר של רוברט פורוורד (Time Master), ומה אני אגיד לכם... תזהרו. פשוט.
   כתוב תגובה
אני דווקא חשבתי על ''נופזמן''  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 16:00
בתשובה לNY מאושר
הפיהוקי לחלוטין של גרגורי בנפורד. רעיון יפה, מדע כמלוא העין, כתיבה מחרידה ומשרת שינה.
   כתוב תגובה
אבל זה בנפורד  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 17/11/2002, שעה 16:08
בתשובה לBoojie
סופר ש''משמים'' היא מילת המפתח ביצירה שלו, אפילו כשהוא כותב בעולם של אסימוב (שאפשר לומר עליו הרבה דברים רעים, אבל ''משעמם'' הוא לא אחד מהם).
   כתוב תגובה
נכון!  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 17/11/2002, שעה 16:10
בתשובה לBoojie
כנראה שמוחי העייף דחה את הטראומה.
עם זאת, לזכותו של פורוורד יאמר כי יש לו כמה ספרים בהם המדע כה מעניין עד כי הוא מתגבר על חוסר יכולתו בתחום הדמויות והעלילה. ספרים אלה הם ''מעוף השפירית'' (או בגרסתו המורחבת - Rocheworld) ו-''Dragon's Egg'', שניהם מרחיבי אופקים ומעוררי מחשבה מהשורה הראשונה. אני תוהה - האם Dragon's Egg תורגם לעברית? אם לא, אולי כדאי לאודיסיאה או לכתר לשקול זאת...
   כתוב תגובה
אה?!  (חדש)
אהרון ה. יום ראשון, 17/11/2002, שעה 22:55
בתשובה לBoojie
את באמת מעדיפה ''סיפור שהמדע בו שולי עד לא קיים''???
לא החסרת איזו מילה? למשל,סיפור מותח/מעניין/מקורי/כתוב היטב, או משהו כזה?
   כתוב תגובה
זה היה, נדמה לי, מובן מאליו.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 17/11/2002, שעה 23:14
בתשובה לאהרון ה.
אבל אם אתה רוצה, לשם ההבהרה אתה רשאי להוסיף: ''סיפור *משובח* שהמדע בו שולי עד לא קיים''.
השתווינו? :-)
   כתוב תגובה
יום ההקרנה של תומאס-מורה נבוכים  (חדש)
מישי יום ראשון, 17/11/2002, שעה 23:57
...אז זהו, שהפרס היה נורא נורא מפתה. הבנתי שאין הרבה נרשמים וזה ממש לא מובן לי- לו היה לי הכסף הייתי על המטוס כבר מאתמול.

אשר לסיפור- טוב, גל עשה עבודה די טובה בשמי, ובכל זאת, זה די פשוט:
הדת עברה מן העולם אבל חזרה, ובגדול. יש בעיית פיצוץ אוכלוסין (אין מוות!) ומפלגה מסוימת משתמשת בנביא ע''מ לפתור אותה. ההמונים של העתיד הם לאו דוקא חכמים או מתוחכמים יותר- תמיד יהיה ההמון הפשוט שאפשר לנצל אותו. תומאס הקטן לא יודע לקבל החלטות- יש לו צרכים אנושיים: שיחגגו לו, שיעזרו לו, ילדים תמיד יהיו ילדים. יום ההקרנה הוא היום בו נכתב העתיד מראש- אח''כ שוכחים אותו, אבל הסוף ידוע.

כלומר-זה סיפור על ניצול של ההמונים ע''י מיעוט, על ניצול האמונה לצרכים פוליטיים, על הקושי להחליט לבד על גורלך ועל עתיד לא ממש רובוטי כפי ש(אולי) חלמנו.

אשר לצפיפות הסיפור- זה נכון שעוד מרחב תימרון היה נחמד, אבל גודש הוא לעתים יתרון בראיה ספרותית- עניין של השקפה.

המון תודה לעורכי התחרות (יוזמה ברוכה) וגם לאלו שטרחו להגיב (תגובות לאו דוקא חמימות אבל שוין, גם את הביטלס לא רצו בהתחלה לשמוע (: ) . אני מודה שההימור שלי היה הסיפור ''משואה'' של ליאוניד,שהיה מעולה ואני מניחה שנפל מטעמים טכניים..

מטר כוכבים מהנה לכולנו, תביעו הרבה משאלות
   כתוב תגובה
''משואה'' בהחלט היה רמה מעל השאר  (חדש)
שלמקו יום שני, 18/11/2002, שעה 1:29
בתשובה למישי
למעשה, בשלב זה או אחר חשבתי שבוג'י החליטה שהיא כן מפרסמת סיפור למרות הכל.
   כתוב תגובה
האמת? שקלתי, התייעצתי, בדקתי,  (חדש)
Boojie יום שני, 18/11/2002, שעה 8:06
בתשובה לשלמקו
ובסוף החלטתי נגד. מסיבות שונות.
   כתוב תגובה
ולכן, כיוון שהיא החליטה נגד,  (חדש)
NY מאושר יום שני, 18/11/2002, שעה 11:43
בתשובה לBoojie
נאלצתי אני לכתוב את ''משואה''. תודה...
   כתוב תגובה
אוף טופיק  (חדש)
Private Eye יום שני, 18/11/2002, שעה 11:53
בתשובה לNY מאושר
לא הגיע הזמן לזעום בדרכים שוב? לא שיש לי כוונה לדחוק בתהליך היצירתי, אבל מה נעשה אנחנו המכורים?
   כתוב תגובה
הזועם נחלץ בימים אלה מידי  (חדש)
NY מאושר יום שני, 18/11/2002, שעה 19:05
בתשובה לPrivate Eye
ברונטוזאוס אכזר. מיד לכשיתפנה ייודעו הקוראים ברוב ששון ועם.
מהיכרותי הלא-אישית עמו, אני בטוח כי, בדרכו השנונה אך הבוטה לעתים, הוא היה מודה לך על הבעת האמון.
   כתוב תגובה
אלא מה?  (חדש)
שלמקו GRAS יום שני, 18/11/2002, שעה 12:42
בתשובה לNY מאושר
את מספר הכותבים שמסוגלים להוציא סיפור באיכות כזאת אפשר לספור על ציפורני חתול.
   כתוב תגובה
אם יש לך נטיות אובדניות  (חדש)
יעל יום שני, 18/11/2002, שעה 13:47
בתשובה לשלמקו GRAS
אתה מוזמן לנסות לספור על ציפורני חתול. בהצלחה, וכדאי שיהיה חובש בסביבה...
   כתוב תגובה
לא מבין  (חדש)
FiRe N IcE יום שני, 18/11/2002, שעה 18:22
בתשובה למישי
איך יום ההקרנה משתלב בסיפור.
   כתוב תגובה
לא מבין  (חדש)
מישי יום שלישי, 19/11/2002, שעה 10:18
בתשובה לFiRe N IcE
יום ההקרנה הוא היום בו העתיד נקבע עבורך מראש. היום בו אתה נולד וחושב (אלא אם כן אתה תומאס) שאתה בעצמך יכול להחליט על מה יקרה לך בחייך.
חייו של תומאס נבחרו עבורו ביום ההקרנה, אמונתם, פחדיהם וגורלם של תושבי הגלקסיה נבחרו עבורם באותו יום ממש.
   כתוב תגובה
תודה רבה.  (חדש)
זיו קיטרו יום שני, 18/11/2002, שעה 2:45
לחבר השופטים.

לא הייתי בטוח אם לענות כאן או לא אבל אני לא מוצא דרך אחרת ליצור עמם קשר, אז תודה :-)
   כתוב תגובה
חצי עוף  (חדש)
Pippib יום שני, 18/11/2002, שעה 18:59
באיזה שעות ניתן יהיה לראות את הליאונידים באופן מיטבי בארץ? ובאיזה כיוון?
   כתוב תגובה
חצי עוף  (חדש)
ל-Sabre Runner נשארו 11 יום יום שלישי, 19/11/2002, שעה 0:18
בתשובה לPippib
הליאונידים צריכים להיות ברורים בכל החצי הצפוני של כדור הארץ כשהם מכסים את רוב השמיים. הירח המלא קצת יפריע לזה.

בעיקרון, צריכים להתחיל לראות אותם מ-‏23:30 בזמן מקומי אבל אני ממליץ לנסות צפייה לקראת שתיים או שלוש בבוקר. השיא צפוי בין 5:48 ל-‏6:02 (אאז''נ) בזמננו המקומי אבל עד אז כבר בטח יהיה יותר מדי אור.

אני יוצא בשתיים למחצבה הקרובה בתקווה לקבל סביבה נטולת אורות. סך הכל, לא יהיו ליאונידים אז אוכל לקפוא בשקט ולקרוא ספר.
   כתוב תגובה
אין צדק  (חדש)
FiRe N IcE יום חמישי, 21/11/2002, שעה 5:29
בתשובה לל-Sabre Runner נשארו 11 יום
למה אין מטרים כמו בסרטים? או כמו שמצטייר בדמיון מהמילה ''מטר''?

פעם שנייה שאני הולך לים, וראיתי מטאור אחד ב5 דקות או משהו. לא לזה שילמתי.

רוצה סופה!
   כתוב תגובה
לא שילמת. לא קיבלת סופה.  (חדש)
ל-Sabre Runner נותרו 9 יום יום חמישי, 21/11/2002, שעה 11:19
בתשובה לFiRe N IcE
   כתוב תגובה
נו. ואיפה משלמים?  (חדש)
FiRe N IcE יום חמישי, 21/11/2002, שעה 17:56
בתשובה לל-Sabre Runner נותרו 9 יום
   כתוב תגובה
שבוע שעבר.  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 21/11/2002, שעה 21:32
בתשובה לFiRe N IcE
   כתוב תגובה
אם כל אחד  (חדש)
FiRe N IcE יום ראשון, 24/11/2002, שעה 3:45
בתשובה לשלמקו
יתרום סכום כסף צנוע, נוכל כולנו ביחד לממן סופת מטאוריטים אמיתית.

who's with me??
   כתוב תגובה
סיפור באיחור  (חדש)
אנומימי יום שלישי, 26/11/2002, שעה 12:51
אני יודע שהתחרות נגמרה ואני לא בטוח שמישהו יקרא את זה אבל אני אשמח לשמוע תגובות.
תקטלו.

דמעות של כוכבים

דרך עין הזיכרון התמונות מטשטשות ואירועים מתערפלים, אבל תמונה אחת לעולם לא אשכח, לעולם לא. זה היה התשעה עשר בנובמבר אלפיים ושתיים, זה נראה כל-כך מזמן עכשיו, כל-כך רחוק.
אני זוכר את האורות בשמיים בלילה ההוא, את הכוכבים והכוכבים הנופלים כמו גאות של אדום וזהוב או זיקוקים זוהרים. אני זוכר את זה בבהירות כזאת שאני מסוגל לסגור את עיני ולראות אותם נופלים שוב,
כמו גשם.
השאר מעורפל יותר, ההרס והמוות. ההודעות ברדיו על המטאוריטים העשויים לא ממים אלה מיהלום, שנפלו דרך האטמוספרה בלי להאט או להישרף וריסקו כל דבר שנגעו בו. ההודעות על מאגרי הדלק שהתפוצצו ועל הבארות שנדלקו ואת הרגע שההודעות הפסיקו, אבל הזיכרונות האלו מעורבבים ומבולבלים.
מאותו לילה השמיים שחורים מאפר בלילות וביום השמש היא דסקית קלושה של אור, לכן אין פלא שאני זוכר את אותו לילה, את הכוכבים והכוכבים הנופלים. קצת כמו גאות או כמו גשם אבל יותר כמו דמעות, דמעות של אש, דמעות של כוכבים.
   כתוב תגובה
ניטפוק קל:  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 26/11/2002, שעה 17:53
בתשובה לאנומימי
גם יהלום נשרף. לכל היותר, הוא ישרף מספיק לאט כך שעדיין יגיעו חתיכות מוצקות לקרקע.
   כתוב תגובה
ניטפוק קל:  (חדש)
Kipod יום שני, 02/12/2002, שעה 18:47
בתשובה לשלמקו
דמות המספר לא יודעת את זה.
שלמקו, לא מנטפקים סיפורים שכתובים בגוף ראשון!
   כתוב תגובה
אבל אני לא מנטפק את הסיפור  (חדש)
שלמקו יום שני, 02/12/2002, שעה 20:00
בתשובה לKipod
אני מנטפק את ההודעות ברדיו.
   כתוב תגובה
בור ועם הארץ שכמוני...  (חדש)
בייזל יום חמישי, 16/01/2003, שעה 10:54
בתשובה לשלמקו
אבל אני לא בטוח שהמילה ''לטנפק'' מופיעה במילון.
אז תאלצו להסביר לי אותה.
   כתוב תגובה
'בקשה  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 16/01/2003, שעה 11:02
בתשובה לבייזל
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.