ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-15/07/2023 בתל אביב.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), נימרוד סקאל, הדס תמר נבנצל, בר פישביין, דרור רייף נשר, אלה דרייהר, וחננאל לבנה.

עדכונים קבועים:

אייקון – הגשת התוכן נסגרת בקרוב. נבדקת אפשרות לשימוש ברחבת הסינמטק. רוב הסגל הבכיר גוייס. 

עולמות –  אמ"ל 

מאורות – אמ"ל 

דורות –  אמ"ל. 

בדיון – לא יתקיים השנה. 

פרס גפן –  ההצבעה לחברי האגודה תיפתח באוגוסט. 

פרס עינת – מתקדם.

נוכחות במרשתת – אמ"ל

שיתופי פעולה – יש מלא דברים שווים במכתב, ויש עוד דברים בתכנון. כל הכבוד לצוות שת"פ!

גזברות – ככל הנראה יהיה דו"ח כספי מוכן לאישור באסיפה הכללית באייקון.

46א – לאחר אישור הדו"ח הכספי תתחיל העבודה על הנושא הזה.

שנתון – יש 16 סיפורים. בערך 300 עמודים. רובם כבר בהגהה. יש מאיירת לכריכה. 

וורלדקון –  אמ"ל 

מחשוב – אמ"ל

נושאים לדיון:

תביעה נגד האגודה –  התקבלה תביעה נגד האגודה והעמותה בהקשר של צוות מניעת הטרדות. הוועד וועדת ביקורת עודכנו. בהתאם לחוק נשלח עדכון לרשם העמותות. התביעה מתנהלת בדלתיים סגורות בשלב זה על פי דרישת התובע.  

סיכום שבוע הספר – היה מוצלח וריווחי. הופקו סימניות חדשות בעיצובה של טלי רזניק. יש יתרון להשתתפות בירידים בערים שונות, במידה ואפשר.  

הצעה לכנס קטן – בעקבות פניה לאגודה של כנס סנדרקון נערך דיון בסוגי התמיכה שהאגודה יכולה להציע לכנסים קטנים. ההעדפה שלנו היא להכניס את הכנס תחת האגודה על מנת לספק מעטפת ביטוחית וכלכלית, אבל לא תמיד זה מתאפשר, אם בגלל לוחות זמנים קרובים מידי  לכנס או בגלל שהמארגנים לא מעוניינים. נכון לעכשיו לאירועים שאינם תחת האגודה אנו מציעים פרסום תמורת הנחות. נידון הרעיון של יצירת דרג ביניים של חסות כספית מסויימת, לסיוע לכנסים קטנים ללא תמיכות אחרות. נכון לעכשיו לא נקבע דרג כזה ובעתיד הנושא יוחלט על פי כל מקרה לגופו.

תמיכת משרד התרבות – התקבלה הצעה לספק שירות של סיוע בפנייה לתמיכות ממשלתיות. ההצעה התקבלה כתשובה לפניה שנעשתה לפני כמה חודשים . כיוון שרואה החשבון שלנו גם מספק שירות דומה תיערך השוואה בין ההצעות ואז תתקבל החלטה.  

מרצים / מנחים בכנסים מתחת לגיל 15 – עלתה השאלה מה קורה במקרה ויש ילד.ה והורה שמעבירים תוכן יחד, האם כותבים את שם הילד.ה בתכניה והאם נותנים כרטיסי חינם? בעקרון הוועד חושב שאפשר לתת לילד.ה כרטיסי חינם וששמו יופיע בתוכניה. הנושא יועלה לאישור ועדת ביקורת. מועד ישיבה – הוועד החליט פה אחד לקיים את ישיבת הוועד הבאה בספטמבר (ולדלג על ישיבת אוגוסט).