ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-17/06/2023 בתל אביב.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), נימרוד סקאל, הדס תמר נבנצל, בר פישביין, דרור רייף נשר, אלה דרייהר, וחננאל לבנה. אורחים: מתן בר אשר וענבר שיפרין.

עדכונים קבועים:

אייקון –  נערכה ישיבת אלפים ראשונה. נערכה פגישה עם העמותה שבה דובר על המשך שיתוף הפעולה בין העמותות, ובעיקר דובר בה על המחסור במתנדבים.ות לסגל. העמותה תדגיש את הנושא בפרסומי הפסטיבל בקהילות הרלוונטיות לה. מתקיים סיור מתחם ביום שישי לצרכי אבטחה ובטיחות. ככל הנראה הפסטיבל יתקיים גם בסינמטק. 

עולמות –  ענבר שיפרין פורשת מתפקידה כמנהלת עולמות. הוועד מינה פה אחד את בר פישביין כמנהלת עולמות ביחד עם מתן בן אשר.  הועד מודה לענבר על תרומתה הרבה לכנס עולמות ולאגודה. 

מאורות – אמ"ל

דורות –  אמ"ל

בדיון – כנס בדיון לא יתקיים השנה. הוועד יעשה חשיבה על אופי הכנס ויפתח קול קורא למנהל.ת לקראת השנה הבאה. 

פרס גפן – הודפסו מדבקות ופוסטרים עם הכיתוב " מועמד לפרס גפן" ו"זוכה פרס גפן" לספרים המועמדים ולזוכי עבר ויחולקו לדוכני ההוצאות הרלוונטיות בשבוע הספר.  

פרס עינת – הגשת הסיפורים תיפתח בקרוב. 

נוכחות במרשתת – אמ"ל

שיתופי פעולה – אתר "עברית" לספרים דיגיטליים יצר עמוד המרכז את היצירות המועמדות לשנה זו הקיימות באתר, כולל הנחות לרוב הספרים. .

גזברות – החומרים של 2023 עברו להנהל"ח. השאיפה היא  שדוחות הכספיים והמילוליים יאושרו עד אייקון 2024. 

46א – אמ"ל

שנתון – רוב הסיפורים בשלבי עריכה מתקדמים. צוות השנתון אוסף תיקי עבודות לצורך בחירת מעצב.ת לכריכה. 

וורלדקון –  אמ"ל 

מחשוב – אמ"ל

נושאים לדיון

שימוש בבינה מלאכותית לתמונות וציורים – בעקבות פנייה של צוות העיצוב בכנסים, הוועד דן בנושא שימוש בבינה מלאכותית בעיצוב בכנסים ובכלל פעילויות האגודה. 

הוועד החליט כי השאיפה היא להימנע משימוש ב-Gen AI ולעומת זאת להשתמש בעיצובים של אומנים ככל הניתן, תוך שאיפה ליצור מאגרים של עבודות עיצוב שיאפשרו זמינות של עיצובים קיימים ושלא יהיה צורך להשתמש בעיצוב מבוסס Gen AI. 

תקנון פרס גפן – נעשתה פנייה לוועד בנוגע ליוזמה לפרס ספרותי חדש נוסף שיוענק על ידי ועדה מקצועית. הועד רוצה להודות למגישי ההצעה על המחשבה והרצון להשקיע. הוועד דן בהצעה והבין שלצערו כרגע האגודה לא יכולה להשיק פרס כזה, בגלל מחסור בכוח אדם ובמשאבים, אבל מעודד את המציעים לבדוק את היתכנות הנושא (מבחינת גיוס כוח אדם ותמיכה כספית). במידה ותהיה היתכנות לכך הנושא יובא שוב לדיון. 

סיכום עולמות עם מנהלי עולמות – הכנס היה מוצלח ורווחי ונחוץ עד מאוד. היו כמה תקלות בפתיחת הכנס בבקרים בגלל נושאי רישוי. תעשה עבודה על הגדרות תפקידים ועל קליטה והדרכה של סגל חדש. היה שיא של הגשות לתחרויות הסיפורים והפילקים. בשנה הבאה עולמות חוגג 20 והתכניות גדולות 🙂

החלטת ועד פה אחד מחוץ לישיבת הוועד בתאריך ה-24.06.2024: ייפוי כוח – “ועד האגודה ייפה את כוחו של עו”ד מרק לייזרוביץ לטפל בעניין הקשור במניעת הטרדות מיניות שלא יפורטו מסיבות צנעת הפרט”