על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

מי הטוב ביותר מבין סרטי הפנטסיה שהחלו סדרות סרטים בשנת 2001?

שר הטבעות - אחוות הטבעת 83% (79) 
הארי פוטר - ואבן החכמים 11% (10) 
אסקימו לימון - הדור הבא 6% (6) 
    מספר מצביעים עד כה: 95
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
סקר בזק!  (חדש)
NY מאושר יום שני, 31/12/2001, שעה 20:39
לכבוד השנה האזרחית הבאה עלינו לטובה - סקר קצר ונמרץ. הקוראים מוזמנים לספר למה אהבו את שר הטבעות (בגלל העיצוב, בגלל הסיפור, בגלל ליב טיילר) את הארי פ. (בגלל העיצוב, בגלל הסיפור, בגלל שאין ליב טיילר) או את אסקימו ל. (בגלל העיצוב, בגלל הסיפור, בגלל שליב טיילר היתה מעדיפה לעמוד מול כיתת היורים ובלבד שלא לשחק בסרט, או לצפות בו).
בקיצור - אין לארי ניבן אבל יש הארי פוטר, תודתנו נתונה לדותן דימט (בלי נ'!), שנה אזרחית משובחה ומצוינה לכולם - יאללה, להצביע!
   כתוב תגובה
ברכות על הסקר החדש  (חדש)
גל יום שני, 31/12/2001, שעה 21:45
בתשובה לNY מאושר
Happy New Year Everybody
הבחירה היתה כמובן קלה: שר הטבעות (בגלל העיצוב, בגלל הסיפור, לא בגלל ליב טיילר).
למה אהבתי את שרה כבר אמרתי במקומות אחרים (כלומר תחת הביקורת של הממסד ובביקורת בעין הדג) ואין לי מה להוסיף.
למה לא אהבתי את הארי פ. גם אמרתי כבר בעין הדג, ולא אוסיף.
על אסקימו ל. - לא אגיב!

למעשה, אין לי מה לומר, למעט לברך שוב בשנה טובה!
   כתוב תגובה
שר הטבעות כמובן  (חדש)
עופר יום שלישי, 01/01/2002, שעה 11:01
בתשובה לNY מאושר
העלילה, העיצוב ובעיקר הבימוי, ומי שלא מבין למה, שילך לראות את הסרט, ומהר!
   כתוב תגובה
הארי פוטר בגלל הסיבה האמיתית  (חדש)
ארז לנדוור יום רביעי, 02/01/2002, שעה 12:47
בתשובה לNY מאושר
אמה ווטסון או אם תירצו הרמיוני גריינג'ר.

שר הטבעות היה מאכזב.
התוצאה נראית כמו הפקה של הולמרק.
לטולקין היה מגיע יותר מזה.
   כתוב תגובה
הארי פוטר?  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 02/01/2002, שעה 13:39
בתשובה לארז לנדוור
כלומר, אני יודע שהמצב קשה בשוק העבודה, אבל ככה סתם לפטר את הארי?
שערוריה!
   כתוב תגובה
הארי פוטר בגלל הסיבה האמיתית  (חדש)
לא אני! נשבע! יום חמישי, 03/01/2002, שעה 1:24
בתשובה לארז לנדוור
אכן כך. אם היא לא הייתה בת 11 אז....לא היה קורה כלום, כמובן, אבל המחשבות שלי בקשר אליה היו שונות לחלוטין.

היא בהחלט אחראית לגמרי לבדה לחיבה הרבה שאני חש כלפי הסרט.
   כתוב תגובה
הארי פוטר בגלל הסיבה האמיתית  (חדש)
אדוה יום חמישי, 03/01/2002, שעה 9:11
בתשובה לארז לנדוור
הו ארז,ארז.. קראתי גם את הארי פוטר וגם את שר הטבעות.
מסקנה: הארי פוטר בקולנוע היה מפחיד - כמו סרט אימה(-) ילדים ע''י צרחו מרוב פחד ואני השתעממתי פחד..(הלכתי לסרט בעל- כורחי)
וכמובן אין, אין ושוב- אין! מה להשוות בין הארי מטומטם לבין סדרת הפנטזיה הראשונה,הטובה והמהוללת!
וזה לא רק בגלל הספר!
   כתוב תגובה
הארי פוטר בגלל הסיבה האמיתית  (חדש)
ארז לנדוור יום חמישי, 03/01/2002, שעה 11:45
בתשובה לאדוה
לגבי הספרים אני מסכים בהחלט, אבל התוצאה הקולנועית של שר הטבעות מאוד מאכזבת (באיזו שטחיות הוצגו המועצה של אלרונד, ההחלטה לעבור במוריה, החלטת פרודו להמשיך בדרכו ועוד).

הארי פוטר לעומת זאת היה סרט מהנה מאוד למרות שהספר בכלל לא בר השוואה ליצירות טולקין.
   כתוב תגובה
הארי פוטר ספר ילדים ותו לא!  (חדש)
אדוה יום שני, 07/01/2002, שעה 12:14
בתשובה לארז לנדוור
ארז, הארי פוטר הינו ספר ילדים.
לא שחס וחלילה אני מזלזלת בספרי ילדים (אני בעצמי עדיין אוהבת לקרוא ספרי ילדים) אבל, הארי פוטר אחרי כל התשבוחות וההילולים הינו ספר ילדים ללא שום משמעות נסתרת! (ישנם ספרי ילדים שהם בכלל לא..) לכן, עם כל הכבוד לספרות פנטזיה שאני מעריכה ויודעת- הארי פוטר אינו נכלל בה, לצערי..
   כתוב תגובה
גם סדרת נרניה  (חדש)
ארז לנדוור יום שני, 07/01/2002, שעה 17:50
בתשובה לאדוה
היא לילדים ובכל זאת היא נחשבת גם לפנטסיה.

בכל אופן, ההתיחסות כאן היא לסרטים ובהם (מה לעשות) המצב הוא ההפך מהספרים.
   כתוב תגובה
מה אתה משווה?  (חדש)
אדוה יום שלישי, 08/01/2002, שעה 10:55
בתשובה לארז לנדוור
ארז, סדרת נרניה היא אכן סדרת פנטזיה, אבל, מה אתה משווה בין הארי פוטר לבין סדרת נרניה?
דבר ראשון, סדרת נרניה כתובה בצורה בוגרת! ולא בצורה ילדותית.
דבר שני, הארי פוטר הוא פסיפס של העתקות: מהמיתולוגיה היוונית, מההסטוריה העתיקה ובת זמננו ומסדרות פנטזיה/מדע בדיוני.
שום דבר שם לא מקורי!!
דבר שלישי ואחרון, אין שום משמעות נסתרת לדברים מה הארי היקר
מנסה ללמד אותנו על העולם בשעה שקבוצת ילדים מקסימה מצליחה.
מה גם שהארי נכתב בתקופתינו כך שאין לו שום ייחוס מקורי/ חדשני!
   כתוב תגובה
גם טולקין  (חדש)
ארז לנדוור יום שלישי, 08/01/2002, שעה 12:19
בתשובה לאדוה
שילב בספריו אלמנטים שונים כפי שניתן לקרוא ב tolkien's ring

ושוב, הויכוח כאן הוא לא על הספרים אלא על הסרטים והסרט הנוכחי הוא אכן שר הטבעות אבל ממש לא טולקין, כמו שפו הדב של דיסני הוא לא ברמת הספר.
(וזה כמובן מעבר לדבר הידוע ומובן מאליו ששום סרט, אלא אם כן הוא נקרא הסנדק או מועדון קרב, לא טוב כמו הספר שהוא מתבסס עליו).
   כתוב תגובה
לשלב ולא להעתיק  (חדש)
אדוה יום שלישי, 08/01/2002, שעה 12:56
בתשובה לארז לנדוור
אתה עונה להערה שלך, טולקין משלב אלמנטים שהוא שואב מקור מהם, וע''י כך הוא יוצר את ספרות הפנטזיה.
לעומתו ''הארי פוטר'' - הוא העתקה גסה, הוא משלב את כל ההעתקות שלו לתוך הספרים- הדבר היחידי שהוא משלב...
וברמת העיקרון-ולא הויכוח, אכן, הסרט לא כמו הספר..
   כתוב תגובה
אכן!  (חדש)
אוריאל פרל יום רביעי, 16/01/2002, שעה 20:56
בתשובה לאדוה
אכן כי כן, אני מסכים עם אדוה בכל לשון משום שהיא רואה באור הנכון את הסדרה (נרניה).
   כתוב תגובה
הארי פוטר בגלל הסיבה האמיתית  (חדש)
sysiphus יום שני, 07/01/2002, שעה 1:28
בתשובה לארז לנדוור
לשים את הארי פוטר ליד שר הטבעות על סרגל באותו קנ''מ, זה כמו לשים את רחוב סומסום ואת שייקספיר באותה הסקאלה.
הארי פוטר היה אכזבה עוד לפני שהיה. למה? בעיקר בגלל שלפניו יש דברים כ''כ הרבה יותר גדולים, שהוא לא יכול להתקרב לקרסוליים של הנמוכים שבהם. שלא לדבר על טולקין.
   כתוב תגובה
כמו שעניתי לאדוה  (חדש)
ארז לנדוור יום שלישי, 08/01/2002, שעה 12:28
בתשובה לsysiphus
אין כאן ויכוח לגבי הספרים.(אני גם קיבלתי על הראש מבוג'י כשהכרזתי על סדרת הארץ התיכונה, כולל הסילמריליון, כפנטזיה הטובה ביותר).

הבעיה עם הסרט שהוא מפספס לגמרי את אוירת הספר. (ונא לא לחזור לי על הבנאליה ש''סרט לא יכול להיות כמו הספר'' וש''זו ראיית הבמאי''.
ניתן היה בכל זאת לעשות סרט מייצג יותר לגבי אוירת הספר.)

הארי פוטר לעומת זאת, הוא סרט מהנה שמימלא אין כלפיו ציפיות גבוהות מדי, ולכן הוא סרט יותר טוב.
   כתוב תגובה
כמובן שאסקימו לימון !  (חדש)
אייל רוזנברג יום שלישי, 01/01/2002, שעה 0:15
הסרט שכולם הולכים לראות אבל אף אחד לא מודה בזה... NOT.
   כתוב תגובה
תחי גרפיקת המחשבים!!!  (חדש)
dusk יום שלישי, 01/01/2002, שעה 8:49
ולכן קולי הולך כמובן לשרה שהגרפיקה שמה הייתה משהו חדש לגמרי.הדור הבא.
   כתוב תגובה
בטח ששר הטבעות  (חדש)
חרצן יום שלישי, 01/01/2002, שעה 21:58
פשוט בגלל שיצאתי ממנו בהרגשה שזה הסרט הכי טוב שראית(לפחות השנה)
   כתוב תגובה
דרך אגב- אני מאוד *מאוד* מקווה  (חדש)
גל יום שלישי, 01/01/2002, שעה 22:50
ש''אסקימו לימון - הדור הבא'' לא פתח סדרת סרטים.
   כתוב תגובה
לא היה ספק ש''שרה'' לוקח את  (חדש)
Boojie יום רביעי, 02/01/2002, שעה 1:11
הארי פוטר בהליכה, והסיבה פשוטה מאד: ככה, רק ככה, צריך לעשות טרול באנימציה ממוחשבת!
   כתוב תגובה
ואני עדיין לא מסכים!  (חדש)
גל יום רביעי, 02/01/2002, שעה 1:29
בתשובה לBoojie
אני עדיין חושב שהטרול של פוטר היה יותר טוב מהטרול של לוטר. חוץ מזה, משהו שמייפל עלתה עליו, הפרצוף של הטרול בלוטר הוא הפרצוף של הגיבן מנוטרה דם בסרט של דיסני. ממש לא מתאים!
   כתוב תגובה
לא רק  (חדש)
שלמקונימי יום רביעי, 02/01/2002, שעה 10:09
בתשובה לBoojie
אלאר גם בגלל שה''פ היה לקחת ספר ולהפוך אותו לסרט, ואילו שרה היה לקחת ספר ולהעביר אותו לסרט. הבדל קטן אבל משמעותי.
   כתוב תגובה
כל-כך!  (חדש)
דפי יום חמישי, 03/01/2002, שעה 19:00
בתשובה לBoojie
ורק בשביל ההשוואה, גם בהארי פוטר היה טרול, שחוץ מהאנטומיה התמוהה, היה ברור לגמרי שהוא נעשה במחשב.
חרפה לגזע הטרולי.
   כתוב תגובה
ומה עם 'שרק'?  (חדש)
נונין יום רביעי, 02/01/2002, שעה 1:51
גם סרט פנטזיה, ולמיטב הבנתי בפירוש יהיה 'שרק 2'
   כתוב תגובה
אין ניבן אז אין שרק  (חדש)
Shmuel יום חמישי, 03/01/2002, שעה 2:03
בתשובה לנונין
זה בעסקת חבילה.

ובטח ששרה''ט. למה? כי זה באמת אחד הסרטים הטובים שראיתי מאז מועדון קרב (ובכלל). אסקימו לימון? לדעתי היו צריכים לוותר על ההפקה המחודשת ופשוט להוסיף אפקטים ממוחשבים לישנים. היי, אם זה טוב לאלק גינס ומארק המיל, אז למה לא לצחי נוי וסטלה המגמרת? :)
   כתוב תגובה
איזה שאלה!!!  (חדש)
דימיטרי יום שישי, 04/01/2002, שעה 18:11
ברור ששר הטבעות!!!! כיצד ניתן בכלל להשוות את הארי פוטר העלוב הזה ל ש ר ה ט ב ע ו ת !?! אחרי שראיתי את הארי פוטר חטפתי בחילה שנמשכה יומיים, לעומת שר הטבעות - מעולם לא צפיתי באקשן טוב יותר!
   כתוב תגובה
ברור שאסקימו לימון!!!  (חדש)
sany_black שבת, 05/01/2002, שעה 23:19
אז מה אם הוא לא פתח סדרת סרטים!
הוא מחזיק אצלו ברקע יותר סרטים ממלחמת הכוכבים!!!!!
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.