על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

אני לא מצליח להבדיל בינו לבין האחרים:

רוברט ג'ורדן 19% (43) 
טרי גודקינד 18% (40) 
מרגרט ווייס וטרייסי היקמן 19% (43) 
טרי ברוקס 30% (67) 
ג'. ר. ר. טולקין 14% (32) 
    מספר מצביעים עד כה: 225
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אם כן:  (חדש)
NY יום שישי, 20/10/2006, שעה 10:15
והפעם, סקר קצר ותמציתי, ותודה להוגהו, הלא הוא הקיפוד. יאסו!
   כתוב תגובה
אני חוששת שלא קראתי מספיק מהסופרים האלה  (חדש)
יעל יום שישי, 20/10/2006, שעה 12:21
כדי להצביע בסקר...
   כתוב תגובה
נראה כמו ניסיון לעורר את האתר הזה  (חדש)
דרצ'י יום שישי, 20/10/2006, שעה 12:41
לשים את טולקין באותה קטגוריה כמו של אנשים שלפי הקונצנזוס הם פחותים ממנו.

לא שזה אומר שאני אוהב את טולקין בכלל. אהבתי הרבה יותר את רומח הדרקון.

מה שיותר מעניין אותי הוא איך זה שלאייקון באים כל כך הרבה אנשים, אבל האתר הזה נשאר עם יחסית מעט תגובות?
   כתוב תגובה
קוראים לזה ''אופציית זאב רווח''  (חדש)
ארי יום שישי, 20/10/2006, שעה 12:56
בתשובה לדרצ'י
ותכליתה לשעשע את הקהל.
   כתוב תגובה
טולקין בתור אופציית זאב רווח?  (חדש)
דרצ'י יום שישי, 20/10/2006, שעה 14:05
בתשובה לארי
זה מזעזיע!
   כתוב תגובה
איפה ''כולם''?  (חדש)
Boojie יום שישי, 20/10/2006, שעה 22:43
כי אני לא מצליחה להבדיל בכלל בין ספרים בז'אנר הזה.
   כתוב תגובה
זו השמטה חתרנית  (חדש)
NY יום שישי, 20/10/2006, שעה 22:50
בתשובה לBoojie
שהנה חלק מקנוניה רחבת היקף (ושעירה מעט) שפרטיה יחשפו בסקרים הבאים.
   כתוב תגובה
כנראה לא הבנתי את השאלה  (חדש)
אלמוני שבת, 21/10/2006, שעה 18:50
   כתוב תגובה
אם כבר,  (חדש)
הכבשה יום חמישי, 26/10/2006, שעה 9:42
איפה חולית? (או שרק אני חושבת שחולית זו פנטזיה נוסחתית עם בדואים?)
   כתוב תגובה
אם כבר,  (חדש)
יעל יום חמישי, 26/10/2006, שעה 17:25
בתשובה להכבשה
הממ... כן, נראה לי שאת בדעת מיעוט :-)
   כתוב תגובה
דברי כפירה  (חדש)
טל כהן יום שלישי, 02/01/2007, שעה 22:26
בחרתי באפשרות האחרונה, ולא כבדיחה.

נכון, הוא היה הראשון, אבל הוא לא טוב יותר (באופן מהותי) מהאחרים -- לפחות אלה שקראתי. מצד שני, אני חייב להודות שלא קראתי יותר מדי ספרים מהז'אנר הזה.

זה קצת כמו ''האזרח קיין'' בקולנוע: סרט נהדר, אבל בפירוש לא ''הסרט הטוב ביותר בכל הזמנים'', תואר שזכה בו בסקרים רבים -- בעיקר אצל ''יודעי דבר'' כגון מבקרי קולנוע. מבחינות רבות, הוא היה הראשון, ובאמת חדשני מאוד לזמנו; אבל מעבר לחדשנות, האיכויות שלו (שאני לא מפקפק בהן לרגע) אינן חריגות לעומת סרטים מעולים אחרים. כך גם לגבי טולקין.

(אפשר להתחיל לסקול).
   כתוב תגובה
  (חדש)
שומר הצלמוות (בעוד שבוע בן 15 יום רביעי, 03/01/2007, שעה 19:39
טולקין לא עליון על אף אחד!!!
שר הטבעות היה הפורקן של טולקין לחייו (הוא בין היתר השתתף במלחמה) ולכן הוא כל כך מציאותי וסבוך!!!

קראתי עשרות על עשרות ספרי פנטזיה, וטולקין הוא לא אלוהים בנושא הזה!!!!

ודרך אגב, חולית נכתב על ידי 3 אנשים שונים (קרובי משפחה) ככה שאי אפשר ממש לנכס אותו לסופר מסויים...

ולגביך דרצ'י, - אין כמעט אף אוהב פנטזיה (=משמע מי שנכנס לאתר הזה) שלא יודע מי זה טולקין - מה שאומר שהוא בהחלט אופציית זאב רווח. אנשים לא מגיבים כי הם מרגישים שזה אתר למקצוענים, כמו NY וחבריו, שבסך הכל חונקים את כל התגובות...

וNY, אני כבר רוצה לדעת מה הקנוניה הזו!!! - ואני לא התכוונתי להעליב למעלה, אז אל תיקח ללב

(נ.ב. אני מסכים עם טל כהן)
   כתוב תגובה
למיטב ידיעתי חולית נכתב על ידי בן אדם אחד בדיוק.  (חדש)
MuchRejoicing יום ראשון, 07/01/2007, שעה 0:34
בתשובה לשומר הצלמוות (בעוד שבוע בן 15
המשכים מסוימים של חולית - זה כבר עניין אחר...
   כתוב תגובה
עם הרבה נסיון  (חדש)
בן 61 וסבא ל-‏6 יום שישי, 05/01/2007, שעה 21:04
ילדים, טולקין לא שייך לקטגוריה לא בגלל שהיה הראשון ואפילו לא מכיון ש''שר הטבעות'' הינו ספר הפנטזיה של כל הזמנים, אלא פשוט שבסקר זה מוזכרים סופרים גרועים וטולקין. שוב טולקין אולי אינו הטוב ביותר שבסופרים, אבל לעומת החברותא שצירפתם לו בסקר זה, הוא משיכמו ומעלה. ג'ורדן כתב שלושה ספרים ראשונים לא רעים (למרות שיכול היה לסכם את שלושתם בכרך אחד, אם לא היה טורח לחזור בכל ספר על מה שקרה בספר הקודם) אולם מהספר הרביעי ואילך אין שום התקדמות נהפוך הוא. ג'ורדן מסתבך בנסיון למשוך את הסיפור (לו אין סוף או מסגרת) כדי להעשיר את חשבון הבנק שלו וכדי למלא את שאיפתו האישית (לה הוא מתוודא בפה מלא) ''לכתוב עד שהמסמר האחרון יחתום את ארונו''. גודקינג גרוע אפילו יותר, הוא אינו מצליח לנצל ולו את המידע שהוא עצמו מוסר לקורא (אני מוכן לתת דוגמאות אם מישהו יהיה מעוניין) אבל גם הוא שוגא במאוויו האישיים וגולש מפנטזיה ל''פינטוזים'' של סאדו-מאזוכיזם. (מילא אם תיאורים אלו היו תורמים לעלילה, אבל לא רק שאינם תורמים, הם מקלקלים). לאחר שהותקף בשאלות מביכות במסיבת עיתונאים, נאלץ להודות שהעדפות המיניות שלו הן שגרמו לו לכתוב את שכתב. חוץ מזה שהוא עושה ריפינג משווע לטולקין. (שוב, אם תרצו דוגמאות, אשמח להענות). היקמן, היא חביבה ואולי זו בדיוק הבעייה, יש מקוריות יש הומור אבל חסר עומק. על ברוקס, אני נמנע מלהוסיף כיון שאני רואה שרובכם מסכימים עמי. נכון, אינכם חייבים להסכים איתי אבל הייתי ממליץ לכל מי שמי מתנגד עם דעתי לקרוא את אותם ספרים שוב, קריאה שנייה שלישית ואפילו רביעית. לא תוכלו להנות מג'ורדן וחבריו, אבל מטולקין תהנו גם תהנו.
   כתוב תגובה
הייתי טורחת להגיב לך,  (חדש)
Boojie יום ראשון, 07/01/2007, שעה 19:57
בתשובה לבן 61 וסבא ל-‏6
אבל אני לא עונה לאנשים שקוראים לי ''ילדים''. רק אטרח לציין שהיקמן היא זכר, דבר שאני בטוחה שבגילך אתה כבר אמור לזהות.
   כתוב תגובה
בוג'ו אולי לא מגיבה, אבל אני מגיב ועוד איך!!!  (חדש)
שומר הצלמוות יום שני, 08/01/2007, שעה 19:54
בתשובה לBoojie
למי שהגיב על חולית - אתה צודק ולא צודק - הוספתי גם את ההמשכים כי מדובר בס-ו-פ-ר-י-ם של הסדרות, והרי חולית היא סדרה (ספר עם כמה המשכים - כן, לדעתי זו סדרה). אף על פי שחולית המקורי נכתב על ידי אדם אחד, המשכיו נכתבו על ידי אנשים אחרים.

ובנוגע אליך ''בן 61, וסבא ל6'' - אתה עושה טעות נפוצה של השוואת טולקין לסופרים אחרים, אולי כדאי שתקרא את התגובה שלי למעלה, ואם לא הבנת אותה אסביר ככה: כמעט לכל אדם יש פעילות שבה הוא פורק את רגשותיו, מוציא את כל החרא שהיה לו ביום. אצל טולקין זה היה כתיבה - והכתיבה היא ''שר הטבעות'' (+הסילמריליון + ההוביט + טיוטות לארץ התיכונה). מאחר שטולקין השתתף בחייו במלחמה תוך כדי כתיבת הספר (נדמה לי שהכתיבה ערכה 20 שנה) אז ''שר הטבעות'' הוא כל כך מציאותי. שאר הסופרים שלמעלה כתבו פנטזיה למען כתיבת הפנטזיה, ולא למען פורקן רגשותיהם.

אינני יודע הרבה על נטיותיו המיניות של גודקינג, אולם קשה לי להאמין שכל ספריו מלאים בסאדו-מאזו.

ולגבי ג'ורדן, אף על פי שהסדרה בת 22 הכרכים שלו היא קשה וסבוכה,
קשה לי להאמין שלאחר שתימצא קרן וולר יוכל רנד אלתור להילחם באדון האופל, משום מה הוא עדיין ''נער חווה'' שמושפע מעשרות דברים ולא ממוקד בכוחותיו ובמטרה שלו (לנצח בטרמון ג'רידן), וכמו כן כל העולם לא ממש בשל להכיר בו כ''הדרקון שנולד מחדש''. למיטב הבנתי בשאר ספריו שני הדברים הנ''ל מסתדרים תוך כדי מאבק של רנד וחבריו בשאר העולם, ובמשרתיו של אדון האופל (ולגבי יכולותיהם של מאט, פרין, ניאניב, אגווין והשאר - אם הם לא היו זוכים בכוחות, הסיפור היה מאבד אותם לחלוטין והיו לכך השפעות ישירות על רנד אלת'ור - ובנוסף העולם לא היה בשל ל''דרקון''.) - ד''א אני בכרך ה18.
בנוגע לקטע של הכסף - ג'ורדן כבר כתב 22 ספרים - הוא לא זקוק לעוד כסף... ו''השאיפה האישית'' - אם הגיל השפיע עליך אז אני אסביר - לכתוב עד שהמסמר האחרון יחתום את ארונו משמע לכתוב עד המוות במטרה להעשיר את עולם הפנטזיה כמה שיותר.

לגבי היקמן - לך תבדוק את התגובה שלי במאמר ''דרקונים עליך ישראל!'' - אין לי כוח לכתוב אותה שוב....

ובנוסף - מאחר שאתה נותן לנו את התואר ילדים - מהיום תזכה בתואר ''זה שעבר זמנו'' - אל-מת שכמוך!!!
   כתוב תגובה
הבנתי איפה אי-ההבנה שלנו.  (חדש)
MuchRejoicing יום רביעי, 10/01/2007, שעה 11:39
בתשובה לשומר הצלמוות
מה שאתה קורא לו ''סדרה'' אני נוטה יותר לכנות ''איך לעשות כסף מזה שאבא היה מוכשר''.
להגיד שלחולית היו 3 סופרים זה לא נכון. להגיד שחלק מההמשכים של חולית נכתבו על ידי שני סופרים אחרים, זה כבר מדויק.

ועכשיו לאי-הבנה חדשה: מה זה משנה למה או איך נכתב משהו? אם סופר כותב ספר מתוך התקף השראה שעורר בו היום שעבר עליו, או לא, איך זה משנה את איכות הספר? מה זה משנה? איך זה שהוא השתתף במלחמה מקרין במשהו על איכות הכתיבה של טולקין, או על הדרך בה קוראים אותו?

ואולי כדאי שתחשוב על הצורך הזה שלך לחנך אחרים - לא נראה לי שאתה במקום בחייך שיעורר הקשבה ותגובות רציניות (ראה המשפט האחרון בהודעתך)
   כתוב תגובה
הבנתי איפה אי-ההבנה שלנו.  (חדש)
שומר הצלמוות יום חמישי, 11/01/2007, שעה 14:45
בתשובה לMuchRejoicing
בנוגע לסדרת חולית (או 3 הספרים) - אתה צודק.

בנוגע לאי ההבנה שלנו - תראה את התגובה של מי שהיה מעלי, הוא ביקר את רוברט ג'ורדן וסופרים רבים אחרים בגלל הסיבות שהם כותבים - ומאחר שאלה סופרים מוצלחים מאוד (לדעתי) אז חשבתי להגן עליהם.
ובנוגע ל: ''איך נכתב משהו?'' - כאשר הסופר ''הוציא'' את הבעיות שלו בצורת סיפור, ולאחר מכן הסיפור עובד על ידי מומחים, רמת המציאותיות וה''התחברות'' של הספר גבוהה - שזה בדיוק המקרה של ''שר הטבעות''

לאחר מחשבה אני מסכים שהמשפט האחרון בהודעתי אכן לא היה לעניין
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.