על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

איזה ספר או סדרת פנטסיה אסור, בשום פנים ואופן, להסריט?

אבק כוכבים / נ. גיימן 2% (4) 
עולם הדיסק / ט. פראצ'ט 16% (29) 
נארניה / ק. ס. לואיס 3% (6) 
רומח הדרקון / ו. והיקמן 11% (19) 
הארי פוטר / ג. ק. רולינג 7% (13) 
טרן הנודד / א. לויד 1% (2) 
כישור הזמן / ר. ג'ורדן 17% (30) 
הקוסם מארץ ים / א. לה-גווין 3% (5) 
שר הטבעות / ג. ר. ר. טולקין 9% (16) 
מדינת היהודים / ת. הרצל 31% (55) 
    מספר מצביעים עד כה: 179
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
דבר הסוקר  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 05/12/2001, שעה 15:47
אין, כנראה, דבר המעסיק את חובבי הפנטסיה בימים אלה יותר מאשר הסרטים על פי שר הטבעות והארי פוטר (להבדיל אלף אלפי הבדלות). ברוח זו נכתב הסקר שלפניכם.
כרגיל, קוצר היריעה לא אפשר להכניס את כל האופציות האפשריות, וכך נפקד מקומן של יצירות פנטסיה רבות, כמו גם (שוב) לארי ניבן.
המערכת מבקשת להודות לנעמי ווינר, האטי ו-hdr.
המצביעים מוזמנים לחלוק עמנו את דיעותיהם בפירוט, ולספר לנו מדוע לא ראוי ספר זה או אחר להסרטה - כולל, כמובן, כאלה שהוסרטו כבר.
   כתוב תגובה
דבר הסוקר  (חדש)
חן כהן יום רביעי, 05/12/2001, שעה 17:37
בתשובה לNY מאושר
אני סבור שהספר מדינת היהודים של הרצל יכול להיות בתור סרט
מדע בדיוני אפל ביותר עם יותר אינטרסים ותתי משמעויות משנוכל לקלוט ומסובך מבחינה פוליטית מיותר לציין.
   כתוב תגובה
וינר, סוקר, וינר.  (חדש)
אסטרו-נעמי יום חמישי, 06/12/2001, שעה 0:44
בתשובה לNY מאושר
וכמובן שטעית עם טרן. אמרתי או לא אמרתי לך לכתוב ''טרן'' או ''מחזור ארץ פרידיין''?
אמרתי. אפילו האיציק שלי אומר שאמרתי.
טרן הנודד הוא הספר הרביעי מבין חמישה... והיחיד שבו מוזכר שמו של גיבור הסדרה.
P-:
   כתוב תגובה
שאלה תמימה  (חדש)
נונין שבת, 15/12/2001, שעה 2:22
בתשובה לNY מאושר
*יהיה* פעם סקר שיכלול את לארי ניבן?
   כתוב תגובה
כמובן.  (חדש)
Boojie שבת, 15/12/2001, שעה 3:40
בתשובה לנונין
כשייערך הסקר ''איזה סופר מדע בדיוני עדיין לא נכלל בסקרים באתר וראוי שייכלל?''
   כתוב תגובה
לא למחזור כישור הזמן!  (חדש)
כליל נאורי יום רביעי, 05/12/2001, שעה 17:52
אני יכול לראות את הפרומואים עכשיו: המתח! הדרמה! הרגעים הקומיים!
ואז, נכנסים לאולם. רואים את הסרט. יש הפסקה. רואים עוד קצת מהסרט. יש הפסקה. רואים עוד קצת מהסרט. יש הפסקה מאד ארוכה, ופתאום, כשהסדרנים מגרשים אותך, אתה מגלה שנגמר הסרט.
בסרטים הבאים, כנ''ל, עם מספר משתנה של הפסקות, שממילא אינך יכול להבדיל ביניהן לבין סופי הסרטים.
קצב התפתחות העלילה קטן באופן אקספוננציאלי, עד שבסרט השמיני בערך התפתחות העלילה זניחה.
   כתוב תגובה
אני בחרתי בכישור הזמן...  (חדש)
איה יום רביעי, 05/12/2001, שעה 17:57
למרות שהפסקול של מדינת היהודים בוודאי יהיה הגרוע מכולם :-)
   כתוב תגובה
בחרתי בעולם הדיסק  (חדש)
יעל יום רביעי, 05/12/2001, שעה 18:18
למה? כי מישהו עלול לנסות להסריט אותו. אין שום סיכוי שההומור יעבור את המסך הרחב. אין. זה יהיה פשע לנסות ולהסריט אותו.

בכל מקרה, אילו היתה סדרת אמבר בסקר, היא בוודאי היתה מקבלת את קולי. למי שלא יודע יש תוכנית להסריט את תשעה נסיכים לאמבר, ואת התסריט התכוון לכתוב אותו אחד שטבח את ''לוחמי החלל'' (''גברים בחלל'' בתרגום העברי של הסרט) של היינליין. בינתיים אני חושבת שזה נתקע. אני לפחות מאוד מקווה ככה.
   כתוב תגובה
בחרתי בעולם הדיסק  (חדש)
איה יום רביעי, 05/12/2001, שעה 22:23
בתשובה ליעל
שמעתי שגם הולכים להפוך את סולאריס לסרט. לא קראתי עדיין, ואין לי מושג עד כמה יכולים להרוס אותו.
   כתוב תגובה
למעשה  (חדש)
דניאל יום שני, 10/12/2001, שעה 15:40
בתשובה לאיה
למעשה יש כבר סרט על סולאריס, הוא צולם בברית המועצות, בשנות השבעים, אני חושב, על ידי מי שהיה אולי הבמאי המבריק ביותר שם- אנדריי טרקובסקי. ייתכן שהוא עולה אף על המקור.
   כתוב תגובה
בחרתי בעולם הדיסק  (חדש)
מגלה סודות שבת, 26/01/2002, שעה 14:49
בתשובה לאיה
אני אגלה סוד רק לך כ-ב-ר!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 עשו סרט על הספר סולאריס
עשו-עשו עשו עשו עשו (מלשון עבר)
   כתוב תגובה
כבר ניסו דבר דומה בעבר  (חדש)
ננסק יום חמישי, 06/12/2001, שעה 0:20
בתשובה ליעל
לפני מספר שנים עשו תוכנית אנימציה שמבוססת על הספרים ''WYRD SISTERS'' ו-''SOUL MUSIC''.
בקצרה? IT SUCKED.
   כתוב תגובה
בחרתי בעולם הדיסק  (חדש)
אופיר יום שני, 10/12/2001, שעה 12:37
בתשובה ליעל
אני כל-כך מסכים איתך.

קראתי את הספר ''לוחמים בחלל'' וגם ראיתי את הסרט. כל קשר בין השניים מקרי בהחלט ומסתכם בשם של הדמות הראשית.

איך בדיוק ניתן להסריט את 9 נסיכים לאמבר? ואני לא מדבר על כל הסידרה אלא רק את הראשון.
אני כבר יכול לדמיין את זה - המון אפקטים. העלילה מסתיימת אחרי 6-7 דקות.

אם תרגום של ספר לעברית פוגע בו (או הורג אותו, לפעמים), הסרטת ספר מד''ב או פנטזיה כמעט ומבטלת את עצם קיומו.

בשביל מה צריך דמיון כשיש לך מסך ענק וסאונד היקפי?

אופיר
   כתוב תגובה
** ספויילר לאמבר **  (חדש)
יעל יום שני, 10/12/2001, שעה 23:32
בתשובה לאופיר
מה שהפחיד אותי זה ההפי אנד הצפוי. ממש יכולתי לראות איך קורווין מתחתן בסוף עם דארה, או יותר גרוע, עם לוריין שהצליחה לשרוד את הספר השני.

פיחחחחחחחחחחחחחחחחחס!
   כתוב תגובה
** ספויילר לאמבר **  (חדש)
כליל נאורי יום שלישי, 11/12/2001, שעה 13:06
בתשובה ליעל
לאמבר (המקורית) יש הפי אנד? ממתי?
   כתוב תגובה
** ספויילר לאמבר **  (חדש)
גל יום שלישי, 11/12/2001, שעה 13:47
בתשובה לכליל נאורי
לא הבנת: ל-''אמבר -הסרט'' יש הפי אנד. זהו חששה של יעל, בכל אופן.
   כתוב תגובה
** ספויילר לאמבר **  (חדש)
כליל נאורי יום רביעי, 12/12/2001, שעה 18:35
בתשובה לגל
אה. באמת לא הבנתי.
באקה.
   כתוב תגובה
בחרתי בעולם הדיסק  (חדש)
אורי ברוק יום רביעי, 26/12/2001, שעה 22:25
בתשובה ליעל
הפעם האחרונה שהיתה ידיעה של ממש על עשיית סרט על פי ''תשעה נסיכים לאמבר'' היתה לפני 4 שנים בערך.
   כתוב תגובה
מדינת היהודים, כמובן.  (חדש)
mermit יום רביעי, 05/12/2001, שעה 18:52
לפי הפיילוט, זה יהיה מזעזע.
   כתוב תגובה
ולא רק מהסיבה הזו  (חדש)
רז מגחך יום ראשון, 09/12/2001, שעה 11:43
בתשובה לmermit
פשוט הישום במציאות של ''מדינת היהודים'' עולה על כל רעיון פרוע שעשוי לעלות בדמיונו של במאי קולנוע כלשהו, ואפילו יהיה זה האיש היצירתי ביותר העובד במדיום. דומני כי אפילו טרי גיליאם, טים ברטון או דייויד לינץ' לא היו מצליחים לסחוט מהקהל באולם את אותה הרמת גבה שמדינת היהודים האמיתית גורמת לאנשים מדי יום...
   כתוב תגובה
בחרתי במדינית היהודים בתור זאב  (חדש)
untitled יום רביעי, 05/12/2001, שעה 18:59
רווח, משום שאני חושב שכל ספר ראוי ולו לניסיון הסרטה...
   כתוב תגובה
בחרתי במדינת היהודים בתור זאב  (חדש)
טווידלדי שבת, 08/12/2001, שעה 22:51
בתשובה לuntitled
בנימין זאב.
   כתוב תגובה
כמובן ש''מדינת היהודים''.  (חדש)
רני יום רביעי, 05/12/2001, שעה 22:17
פנטסיה אפלה זה טוב ויפה, אבל יש גבול לאימה שאני מסוגל לסבול על על מסך רחב ודולבי סטריאו.
   כתוב תגובה
אותה בחירה, מאותה סיבה.  (חדש)
הממסד האפל יום חמישי, 06/12/2001, שעה 1:04
בתשובה לרני
   כתוב תגובה
איך אפשר  (חדש)
Rogue 7 יום רביעי, 05/12/2001, שעה 23:20
לעשות את עולם הדיסק בסרט? (יש תת סדרות בתוכו: מוות, המשמר ,סבתא אוג וכו'). חוצמזה אי אפשר להתחרות באיורים של ג'וש קירבי.
   כתוב תגובה
אה... נגיד... בסרט מצויר?  (חדש)
Boojie מעלה אפשרויות יום רביעי, 05/12/2001, שעה 23:26
בתשובה לRogue 7
לא הכרחי. אבל אופציה.
   כתוב תגובה
מתברר  (חדש)
Rogue 7 יום שישי, 07/12/2001, שעה 0:18
בתשובה לBoojie מעלה אפשרויות
מאיזה חמש תגובות למעלה שמישהו ניסה והניסיון נכשל חרוצות!
   כתוב תגובה
מי שניסה  (חדש)
גיא יום ראשון, 09/12/2001, שעה 10:57
בתשובה לRogue 7
ניסה לעשות את זה בסגנון מאוד גרוע! כמעט ונרדמתי כשראיתי את הפרקים האלה! העלילה פשוט לא רצה כמו בספרים של פראצ'ט. לעומת זאת אני חושב שהספרים שלו מאוד קלים להסרטה, הדמיות שלו מאוד ויזואליות והתיאורי מקום מפורטים מאוד(במיוחד אם התסריט מתבסס על ספר אחד אך נעזר בספרים אחרים בשביל להקים את התפאורה ולעיתים לבנות את הדמות).
   כתוב תגובה
אה, כן. אני יודעת.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 09/12/2001, שעה 22:30
בתשובה לRogue 7
הקסטות כרגע יושבות אצלי ומחכות שאני אראה אותן, אחרי שגנבתי אותן מאחי, שקנה אותן באנגליה, כמדומתני.
   כתוב תגובה
אבל אופציה מצויינת  (חדש)
גיא יום ראשון, 09/12/2001, שעה 10:59
בתשובה לBoojie מעלה אפשרויות
   כתוב תגובה
שלא לדבר  (חדש)
דפי שבת, 08/12/2001, שעה 21:30
בתשובה לRogue 7
על האיורים של פוול קידבי:
   כתוב תגובה
כמובן שכיור הזמן.  (חדש)
אסטרו-נעמי יום חמישי, 06/12/2001, שעה 0:48
יש בדיחת קרש ששמעתי לא מזמן, ומעניין למה זכרתי אותה... ;)

איש אחד כתב ספר עם 700 עמודים. שאל אותו המו''ל המופתע: מה כתבת שם?
''האביר על הסוס נכנס ליער השחור...'' ענה לו הסופר.
''ומה אז?''
''האביר על הסוס יצא מן היער השחור...''
''נו, ואז?''
''והוא דוהר ודוהר ודוהר ודוהר ודוהר ודוהר ודוהר...''
   כתוב תגובה
אני גם בחרתי בכיור הזמן.  (חדש)
Sabre Runner יום חמישי, 06/12/2001, שעה 21:22
בתשובה לאסטרו-נעמי
אם הבנתי נכון את מה שנעמי כתבה אז בחרתי מאותה סיבה.

לעשות הפקה קולנועית של הכיור ידרוש, דבר ראשון, הרבה סרטים וזה דבר שאני בטוח שאולפן הפקות נורמלי יאשר לפני שיראה קצת רווחים.

אבל מי יודע? אולי אחרי הארי פוטר ושר הטבעות, סרט לפי כיור הזמן ירוויח.

אבל בעיקר בחרתי כי חצי מהספרים שם לא קראתי. אני חושב שעולם הדיסק תהיה _ה_סדרה להפוך לסרט. הרי ההומור של פראצ'ט הוא הומור בוטה וחוצני שיכול לעבור יופי בקולנוע והסיבה הכי חשובה: הוא במילא כותב את זה כמו תסריט! להפוך את זה לתסריט אמיתי יהיה קל ולא יצטרכו לעשות הרבה שינויים.

אבל באמת, אם עושים הפקה לפי עולם הדיסק זה צריך להיות מיני סדרה לפי כל תת-סדרה של סיפורים.
   כתוב תגובה
כמה מכם קראו באמת  (חדש)
גונקל יום חמישי, 06/12/2001, שעה 1:09
את מדינת היהודים?

אני עצמי לא בטוח שקראתי אותו.
האם אין זה אותו ספר שנהוג לכנותו אלטנוילנד?
כי אני את אלטנוילנד מכיר, ורוצה לציין שאם יש סרט אחד שממש בא לי לראות מכל הרשימה הזאת, זה אלטנוילנד. בחיי. במיוחד הקטע בסוף שבו המשרת הכושי הקטן מגיע (למה לי אין אחד כזה? אמרו אם תרצו אין זו אגדה!).

אם תרצו, אין זו אגודה.
   כתוב תגובה
אני קראתי  (חדש)
עידו יום חמישי, 06/12/2001, שעה 1:17
בתשובה לגונקל
וכן, ''מדינת היהודים'' זה השם החדש של ''אלטנוילנד''. מהדורות קודמות נקראו ''תל אביב'' (עוד תרגום רע של כותרת, רק להראות שזה לא חדש) אבל את השם של המהדורות החדשות היה צריך לשנות כשהמו''ל גילה לסערת נפשו שמישהו הלך ובנה עיר באותה שם! חוצפה!
ולדעתי, סרט טוב לא יצא מזה, אבל פארסה בריאה זה הימור די בטוח (בעיקר לאור ההתרחשויות האחרונות).
   כתוב תגובה
אתה בטוח שקראת?  (חדש)
גרומיט יום חמישי, 06/12/2001, שעה 2:05
בתשובה לעידו
מדינת היהודים היא מסה שכתב הרצל בשנת 1896 ובה פרש את תפיסתו על הצורך במדינה ליהודים ועל צביונה של החברה שהיה רוצה לראות בה.

אלטנוילד (ואני מניח שלזה הכוונה בסקר) הוא רומן אוטופי שפורסם מאוחר יותר, שכחתי כבר באיזו שנה.

את אלטנוילד לא יצא לי לקרוא. עותק של ''מדינת היהודים'', בניגוד לכך, נמצא עכשיו חצי מטר ממני.
   כתוב תגובה
פויה פויה שניכם.  (חדש)
Boojie מזו-ע-זעת יום חמישי, 06/12/2001, שעה 3:28
בתשובה לעידו
נכון, את שניהם כתב הרצל. זה עוד לא אומר שזה אותו דבר.
אלטנוילנד (''ארץ חדשה-ישנה'', בתרגום חופשי) דבר אחד, מדינת היהודים דבר אחר.
וטוב שיש גרומיט שיחנוך לנער על פי דרכו!
   כתוב תגובה
פויה פויה עלייך, כמובן  (חדש)
גונקל יום שישי, 07/12/2001, שעה 5:48
בתשובה לBoojie מזו-ע-זעת
אני ידעתי שמדינת היהודים היא מסה ואלטנוילנד הוא ספר, אבל חשבתי שאולי בתרגום חדש כלשהו גם אלטנוילנד נקרא מדינת היהודים - כי זהו ספר פנטסיה (מד''ב, למעשה) ומקומו בסקר הזה, בעוד שמסה, אין מקומה בסקר (ואת המסה לא קראתי).

הכל חוזר עלייך, או על מנסחי הסקר, או על לוידע מי.
   כתוב תגובה
אגב הרצל...  (חדש)
דותן גולדווסר שבת, 08/12/2001, שעה 23:05
בתשובה לגונקל
אלי אשד, מכרנו משכבר הימים, פרסם עליו כתבה באייל
קריאה מומלצת על אחד מהמשפיעים בסופרי המדע בדיוני אי-פעם.
   כתוב תגובה
הממ...  (חדש)
עידו יום רביעי, 12/12/2001, שעה 19:49
בתשובה לBoojie מזו-ע-זעת
דבר ראשון: ''אופס'' רציני.

דבר שני: אכן טוב שיש גרומיט. אני שוקל לשנות את הניק שלי ל''וולאס''...
   כתוב תגובה
אני קראתי  (חדש)
חן כהן יום שני, 17/12/2001, שעה 19:27
בתשובה לגונקל
אני קראתי את הספר מדינת היהודים
אוטופיה נחמדה בתאוריה
המטרה מלכתחילה הייתה אגב להפחית את האנטישמיות בעולם ולקחת את כל היהודים ולהשים אותם בארץ משלהם
ולגור בשלום עם הערבים בשיתוף
וכך לכל הארצות לא יהיו יהודים שהם יהיו שעירי לעזאזל בשבילם
אבל המציאות איך לומר טיפה שונה..
   כתוב תגובה
רשימה אישית  (חדש)
טל יום חמישי, 06/12/2001, שעה 13:21
ספרים שלא כדאי להפיק כסרטים:

* הסילמליריון (טולקין).
* סוכנות הבילוש ההוליסטית של דירק ג'נטלי (אדאמס).

ספרים שידרשו במאי מוכשר במיוחד (ולכן סביר שלא כדאי לנסות בכלל):

* רשימות מן המאדים (בראדבורי).
* לעמוד על זנזיבר (בראנר).
* המטוטלת של פוקו (אקו).
* רוב הספרים של לה-גוין (The Dispossesed, Left Hand of Darkness וכו')
* האלים עצמם (אסימוב).
* מדריך הטרמפיסט לגלקסיה (אדאמס).
* הפוך על פיו (וורן) (היה כדאי להפיק בזמן הפחד הגדול מבאג אלפיים).

כנ''ל, אבל אפשר להפיק רק כסדרת טלוויזיה:

* הקיבריאדה (לם).

ספרים שכל במאי ממוצע ומעלה יכול להפיק, והגיע הזמן שיתחילו:

* Footfall (ניבן-פורנל).
* הקיסם בעינו של אלוהים (ניבן-פורנל).
* אילומינטוס (שי ווילסון).
* קץ הילדות (קלארק).
* טרילוגית המוסד (אסימוב).
* השמש העירומה (ושאר עלילות ביילי) (אסימוב).
* מלחמת העולמות (וולס) (כן, אני יודע, יש גרסה עתיקה, וגם ''היום השלישי'' הוא גרסה של אותו רעיון. אבל הגיע הזמן למשהו נאמן למקור).
   כתוב תגובה
בקשר לאדאמס  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 06/12/2001, שעה 20:22
בתשובה לטל
את מדריך הטרמפיסט כבר הסריטו כמינ-סדרה (3 שעות), שהבעייה העיקרית שלה הוא חוסר התקציב המזעזע שיש לבריטים לאפקטים, מה שהופך את הסצינות על פני כדור הארץ לפני שהוא נהרס לסצינות הטובות ביותר בסרט.

ואת דירק ג'נטלי כבר ראינו במאחורי הקלעים של אדאמס באייקון.

ואני באמת אשמח אם יפיקו סרטים על פי אסימוב. בטרם המוסד דווקא יכול לההפך לסרט אקשן לא רע (לפחות חלק מהזמן. ביליבוטון כעיירת מערב פרוע?)

ובקשר לבחירה שלי: בהתחשב בעובדה שה''פ ושרה כבר הופקו, ונרניה כבר קיבלה סדרת טלוויזיה, ולא קראתי כמעט שום דבר מהרשימה שם, נשאר לי לבחור בזאב-פוטר...
   כתוב תגובה
למעשה בתכנון גם סרט נרניה חדש  (חדש)
נונין שבת, 15/12/2001, שעה 2:30
בתשובה לשלמקו
וגם סרט מ'המשחק של אנדר'.
   כתוב תגובה
בתכנון זו המילה המכונה  (חדש)
שלמקו שבת, 15/12/2001, שעה 22:09
בתשובה לנונין
בהתחשב בעובדה שאס''ק עוד לא סיים באופן מוחלט וסופי את התסריט...
   כתוב תגובה
שיי ווילסון  (חדש)
Rogue 7 יום שישי, 07/12/2001, שעה 0:21
בתשובה לטל
הם שמות העט של ניבן ופורנל בצעירותם.
   כתוב תגובה
שיי ווילסון  (חדש)
טל יום שישי, 07/12/2001, שעה 8:54
בתשובה לRogue 7
אתה צוחק, נכון?
   כתוב תגובה
אילומינטוס? אילומינטוס?!  (חדש)
אסטרו-נעמי יום שישי, 07/12/2001, שעה 0:26
בתשובה לטל
איך, לעזאזל, אפשר להסריט את אילומינטוס?
לא לא לא לא לא. בשום פנים ואופן לא.
ספר רע, ואני לא רוצה לדעת כמה רע יהיה הסרט.
   כתוב תגובה
ווואאאררגגג!!!  (חדש)
mermit שולט בעצמו יום שישי, 07/12/2001, שעה 13:52
בתשובה לאסטרו-נעמי
אבל גם אני חושב שאי אפשר להסריט את האילומינטוס.

מהסיבות ההפוכות, כמובן.

מצד שני, אפשר להקרין את ''תיאוריית הקשר'', ולהחדיר ל.ס.ד למערכת האוורור בקולנוע.
   כתוב תגובה
רשימה אישית  (חדש)
ליז יום ראשון, 23/12/2001, שעה 0:02
בתשובה לטל
את רשימות מן המאדים דווקא הסריטו למיני סדרה לא רעה, לצערי הרב בבלוקבסטרים למיניהם לא ניתן להשיג.
   כתוב תגובה
מעניין  (חדש)
זה שמשלם יותר מדי יום חמישי, 06/12/2001, שעה 17:59
לא סימנתי אף אפשרות ולחצתי ''הצבע'', למי הצבעתי?

מלבד זאת, מדוע האפשרות ''הכל סריט'' (הבנתם את הכוונה) אינה בסקר?
   כתוב תגובה
אם קלפי נופלת ביער...  (חדש)
טל יום חמישי, 06/12/2001, שעה 19:09
בתשובה לזה שמשלם יותר מדי
לא הצבעת.
   כתוב תגובה
בעיקרון  (חדש)
Shmuel יום שישי, 07/12/2001, שעה 2:55
תראו, אני בעיקרון בחרתי ''במדינת היהודים'' מפני שזה באמת באמת יותר מידי בדיוני. תראו, בעולם הדיסק יש מוות עם בעיות נפשיות, זה עוד הגיוני, שר הטבעות יש טבעות קסומות שבעזרתן אפשר להשתלט על העולם, גם זה עוד בסדר אבל מדינה שמלאה ביהודים ועובדת טיפ טופ? זה (כמו רוב הקומדיות הרומנטיות) כבר ממש ממש לא מציאותי.
הרי ברור וידוע שבין שני יהודים יש 3 דעות (לפחות:))
   כתוב תגובה
כיור הזמן.  (חדש)
דפי שבת, 08/12/2001, שעה 21:45
אני לא אתחיל אפילו לתאר את התופעות המחרידות שהופכות את הספרים האלה לנוראים כל-כך, אבל לעשות מהתועבה הספרותית הזאת סרט יהיה איום מחשבתי ואימה וויזואלית.
אנשים יירקבו באולמות הקולנוע בצפייה שהסרט יגמר. בהנחה שמישהו יבוא לאולמות הקולנוע.

ועוד משהו קטן- עד עכשיו קראתי את כל 18 הספרים. כל אחד.

ועוד עוד משהו קטן- היו תוכניות להסריט את אחד מהספרים של פראצ'ט (נדמה לי שאת ''מורט'' או את ''בשורות טובות'' שלו ושל ניל *גיימן*), אבל היו חילוקי דעות בינו לבין האמריקקים, אז זה הוקפא. אני לא בטוחה, בכל מקרה.
   כתוב תגובה
אז לא אהבת...  (חדש)
גיא יום ראשון, 09/12/2001, שעה 11:07
בתשובה לדפי
ובכל זאת....את....קראת(?!)...את..כל(וזה הרבה)הסדרה...ו...זה..בגלל...שזה..
טוב, אני איבדתי אותך.
   כתוב תגובה
ברור.  (חדש)
דפי יום רביעי, 12/12/2001, שעה 17:46
בתשובה לגיא
אם לא הייתי קוראת אז איזה זכות יש לי לכתוב את מה שכתבתי על הסידרה?
   כתוב תגובה
בשורות טובות לא הוקפא-  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 09/12/2001, שעה 16:37
בתשובה לדפי
טרי גיליאם סיים לאחרונה טיוטה סופית של התסריט.
   כתוב תגובה
טרי גיליאם???  (חדש)
גיא יום ראשון, 09/12/2001, שעה 17:13
בתשובה לאלמוני
   כתוב תגובה
the same  (חדש)
יונתן (נמו) יום ראשון, 09/12/2001, שעה 18:17
בתשובה לגיא
מעט סימוכין לעניין:
   כתוב תגובה
למה לא מיני סדרות?  (חדש)
גיא יום ראשון, 09/12/2001, שעה 11:12
אני חושב שבהרבה מקרים מיני סדרה (עדיף בפיקוח הסופר אם זה אפשרי) תעשה לספרים הרבה חסד. גם בתיאור נופח יריעת העלילה, גם בחוסר מגע של שחקנים ידועים-שבאים למשוך קהל-בתסריט,גם במחיר שזה עולה לנו וגם ביכולת לפסול את הסדרה לפי הפיילוט.
   כתוב תגובה
  (חדש)
eli יום ראשון, 09/12/2001, שעה 17:53
אסור יהיה לעשות מסדרת ספרים אלו סרט כיוון שזה יהרוס לחלוטין את הספרים.
כמאת כל סרט שנוצר אל בסיס ספר לא הגיע לרמה גבוהה והרס את מה שהספר עשה כל כך טוב.
   כתוב תגובה
לא צריך לזלזל בקולנוע.  (חדש)
אלון יום שני, 10/12/2001, שעה 16:08
לעבד ספר לקולנוע זוהי אומנות, ואין הרבה שיודעים או מסוגלים לתרגם מילים לויזואל. זו נטיה של קוראים רבים לנסות להשוות בין סרט לספר שעליו הוא מבוסס. קודם כל צריך לראות אותו כסרט. אם נהנת מהסרט כשלעצמו בין אם קראת או לא את הספר דין אחד כבר הצלחת לעשות. הפרשנות של סרט המצליח לבטא את רוח הספר כן או לא, זה כבר סיפור אחר לגמרי. מספיק לראות את הסידרה חולית ואת הסרט חולית כדי לומר, מה יותר טוב. מה יותר לטעמכם. אבל די ברור מה כל אחד מהבמאים ניסה לעשות. וזה בעצם כל ההבדל. לדעת כבמאי על מה להתבסס על הסיפור כמספר עובדות, או על הסיפור כרעיון שיש להוציא ממנו את ההבנה האישית שלך כיוצר. זה כמו לקחת במידה מסוימת ספרות מקור ולנסות לתרגם אותה. הנואנסים הקטנים הם ''התרומה'' אם תרצו להוויה הכללית של הספר.

אפילו שר הטבעות לא יצר ממש חיים משלו. הוא התבסס על תרבות איורים, אוסף של תרבויות א-פורמליות שנבנו סביב הרעיון של הארץ התיכונה. ואז בא הסיפור עצמו. אם תקחו במאי בשם טים ברטון, תראו איך העולם הויזאולי של הסרטים שלו הוא לרוב מוצק מהעלילה. אבל הוא מעביר את התחושה המלאה של סיפור בין עם הוא מבוסס על אחד כזה ובין אם לא.

כל ספר יכול להיות מתורגם לסרט, השאלה מי הבמאי ומי התסריטאי.

דוגמא אחרונה בהחלט: קחו את שניים עשר קופים והמזח. האחד סרט עשיר בתקציב השני סרט צרפתי אילם. שניהם מגיעים לאותו רעיון, שניהם עושים את זה אחרת.
איזה סרט הייתם רוצים לראות?
   כתוב תגובה
אם כבר מזכירים דוגמה זו,  (חדש)
NY מאושר יום שני, 10/12/2001, שעה 17:01
בתשובה לאלון
הרי שלגבי היתה החוויה של הצפיה ב-''המזח'' חזקה בהרבה, למרות שראיתי את ''12 קופים'' לפני כן. אמת - הסרט הצרפתי פחות ''תקשורתי'' והרבה יותר קשה לצפיה (בגלל שהוא אינו סרט של ממש אלא רצף תמונות עם קריינות), ועדיין, כש-''נכנסים'' לתוכו, הריהו מדהים ביותר. ''12 קופים'' הוא סרט מצוין, לדעתי, אבל הוא לא סיפק לי חויה מדהימה כמו ''המזח''.
   כתוב תגובה
La Jetee כמדומני  (חדש)
Evil יום שלישי, 11/12/2001, שעה 20:00
בתשובה לNY מאושר
יש לכבודו אולי מושג היכן אפשר להשיג את זה ?
   כתוב תגובה
לצערי לא.  (חדש)
NY מאושר יום שלישי, 11/12/2001, שעה 20:36
בתשובה לEvil
אולי באוזן השלישית?
   כתוב תגובה
השאלה שצריך לשאול היא -  (חדש)
גונקל יום רביעי, 12/12/2001, שעה 21:18
בתשובה לNY מאושר
איפה *אתה* השגת אותו, ואם תוכ לארגן אותו לקון הבא של משהו (וואי! רעיון גאוני! להקרין את המזח באייקון 2002!)
   כתוב תגובה
לא השגתי אותו - ראיתי אותו אצל  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 12/12/2001, שעה 23:01
בתשובה לגונקל
חבר.

אבל אשאל.
   כתוב תגובה
לא אולי - בטוח.  (חדש)
Preacher יום רביעי, 19/12/2001, שעה 10:24
בתשובה לNY מאושר
יש באוזן בת''א.
   כתוב תגובה
הצבעתי לכיור הזמן...  (חדש)
אבישי שבת, 15/12/2001, שעה 0:59
רק בגלל האפשרויות המדהימות שהוא מציג בפני המתרגמים. הסרט הראשון יקרא, כמובן, מחזור כישור הזמן, ואילו הבאים - כישור זמן קטלני, שובו של הכישור, מחזור כישור הזמן מכה שנית, כישור זמן גורלי, הכישור מת מצחוק וכו'.
   כתוב תגובה
סקר קשה!  (חדש)
נונין שבת, 15/12/2001, שעה 2:47
חלק לא קראתי (רומח, כיור, פוטר, אבק)
לחלק אני מצפה בהתלהבות (שרה, נרניה)
חלק הם זאב רווח (מדינת)
ונותר בעצם להתלבט (קשות) בין עולם הדיסק לארץ-ים. בחרתי בראשון מביניהם, כי את ארץ-ים אהיה מוכן להפקיד בידי במאי טוב במיוחד, בעוד ש'עולם הדיסק' לדעתי לא יעבור כסרט, אפילו מצויר, בלי הטקסטים המשעשעים-פילוסופיים של פראצ'ט.
   כתוב תגובה
ספר שמאוד כדאי להסריט  (חדש)
ליעם שבת, 15/12/2001, שעה 14:51
''פני מועדות לכוכבים'' של אלפרד בסטר. ללא ספק הספר שקריאתו היא הדבר הקרוב ביותר לצפיה בסרט: פירוטכניקה מרהיבה, אקשן עוצר נשימה, עלילה סוחפת ודמויות מרתקות.
ראוי לציין שידרש במאי מוכשר כדי לשמר את האווירה הייחודית ואת המסרים הסמויים, אחרת הסרט עלול להפוך ל''זכרון גורלי 2'' ואוי לאותה בושה...
   כתוב תגובה
ספר שמאוד כדאי להסריט  (חדש)
אלון יום ראשון, 16/12/2001, שעה 0:20
בתשובה לליעם
מסכים איתך בהחלט, אחד הספרים האנרגטים ביותר שקראתי.
   כתוב תגובה
ספר שמאוד כדאי להסריט  (חדש)
טל יום ראשון, 16/12/2001, שעה 0:53
בתשובה לליעם
נחמד, אבל... איך יסריטו את הקטע שבו הפרוטגוניסט רואה צלילים, שומע ריחות ומריח טעמים?
   כתוב תגובה
תן לי לנחש: גרוע.  (חדש)
כליל נאורי יום ראשון, 16/12/2001, שעה 15:49
בתשובה לטל
   כתוב תגובה
הו!  (חדש)
נונין יום ראשון, 16/12/2001, שעה 23:06
בתשובה לליעם
'פני מועדות לכוכבים' הוא ספר המד''ב האהוב עלי ואחד מהספרים האהובים עלי בכלל. הבעיה שכדי להסריט אותו צריך במאי שהוא גאון ומופרע כמו בסטר. אין הרבה כאלה.
   כתוב תגובה
הממם...  (חדש)
שלמקו יום שני, 17/12/2001, שעה 12:37
בתשובה לנונין
אני לא שמעתי ''גיליאם''. אבל זה אני.
   כתוב תגובה
  (חדש)
ליעם הפקות דמיוניות בע''מ יום שני, 17/12/2001, שעה 23:56
לאור ההצלחה המדומה של ההפקה האחרונה (''פני מועדות לכוכבים'') - מה דעתכם על ''המנון לליבוביץ'' כמיני-סדרה?

כמו כן אפשר לנדב הצעות לקאסט של אחד משני הספרים הנ''ל...
   כתוב תגובה
ואגב סרט רומח הדרקון  (חדש)
עידו רייף יום שלישי, 18/12/2001, שעה 2:24
בכתובת להלן נמצא אחד מסרטי החובבים המצחיקים ביותר שראיתי, וחובה לצפייה לכל מי שקרא את רומח הדרקון, בין אם הוא מעריץ פנאטי או שונא מושבע (יש לי הרגשה שהשונאים יאהבו אותו יותר):

GodzillaLance!

יש באתר גם תסריט storyboard של הסרט, כדי שאפשר יהיה להבין את השורות שהולכות לאיבוד בסאונד של המסרטה המשפחתית...

   כתוב תגובה
כישור הזמן  (חדש)
אדוה שער יום שני, 24/12/2001, שעה 16:37
משום שכישור הזמן הינו האפוס רחב היריעה הארוך והגדול ביותר שנכתב מבחינת הפנטזיות, לכן, לא ניתן לשחזר במדיוק למעלה מ-‏20 כרכים.
יתרה מכך זה די הורס את הדמיון להסריט בכלל ספר פנטזיה, כי המטרה היא לפנטז בראש..
   כתוב תגובה
כישור הזמן.  (חדש)
אדוה שער יום שני, 24/12/2001, שעה 16:43
לדעתי זוהי הסדרה המתקבלת ביותר לא להסריט משום שהיא הארוכה ביותר בספרי הפנטזיה.
לכן, לא ניתן להסריט למעלה מ-‏20 ספרים כל שכן בכלל להסריט ספרי פנטזיה. המטרה המובהקת שלהם לגבי היא כמו שמם- מדמיינים ומפנטזים..
   כתוב תגובה
כישור הזמן  (חדש)
אדוה שער יום שני, 24/12/2001, שעה 16:46
''כישור הזמן'' היא הסדרה הארוכה ביותר בספרי פנטזיה.
לא ניתן להסריט למעלה מ-‏20 ספרים
כל שכן ספרי פנטזיה!
מטרתם היחידה לגבי היא כשמם- לדמיין ולפנטז..
   כתוב תגובה
כישור הזמן  (חדש)
אדוה שער יום שני, 24/12/2001, שעה 16:49
''כישור הזמן'' היא הסדרה הארוכה ביותר מספרי הפנטזיה.
לא ניתן להסריט למעלה מ-‏20 כרכים.
כל שכן ספרי פנטזיה!
מטרתם היחידה לגבי היא כשמם- לדמיין ולפנטז..
   כתוב תגובה
לא היה פה חתול הרגע?  (חדש)
נונין מתגלץ' יום שני, 24/12/2001, שעה 22:11
בתשובה לאדוה שער
   כתוב תגובה
לא היה פה חתול הרגע?  (חדש)
פול מואד'דיב יום שני, 24/12/2001, שעה 22:29
בתשובה לנונין מתגלץ'
לא, זה רק אחד הקומיקאים מהגילדה שחושב שהוא חכם גדול. אל דאגה, החבר'ה של סטילגאר יטפלו בו כמו שצריך.
   כתוב תגובה
ואני חשבתי שחזינו בבוחצלגיחצן...  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 25/12/2001, שעה 16:25
בתשובה לפול מואד'דיב
אבל באמת, מה שאפשר לאמר מהפתיל המוזר הזה זה שכישור הזמן מורכב מהרבה ספרים זהים אחד לשני, או שאומרים בדיוק אותו דבר.
   כתוב תגובה
ואני חשבתי שחזינו בבוחצלגיחצן...  (חדש)
כליל נאורי יום שלישי, 25/12/2001, שעה 18:12
בתשובה לשלמקו
למעשה, ישנם רק שמונה ספרים. המתרגמים משום מה החליטו שיש להפוך כל ספר באנגלית לשניים בעברית.

לאחי, אגב, יש את האחרון, אותו נמנעתי מלקרוא, כי, נו די, נמאס.
   כתוב תגובה
תרחמו על הארנק שלכם!  (חדש)
יו יום שלישי, 25/12/2001, שעה 20:09
בתשובה לכליל נאורי
אם הם היו מוציאים אותם במהדורה מלאה, הייתם צריכים לשלם יותר. ותסריטאי שיחשוב לטפל ב-''כישור הזמן'' יעשה רק טוב אם יתמצת את העלילה על קלסתר פוליו וישלים את הפערים הספרותיים בכוחות עצמו. כמובן, אנחנו מצפים לתוצאה טובה..
   כתוב תגובה
דבר בשם עצמך.  (חדש)
כליל נאורי יום רביעי, 26/12/2001, שעה 17:50
בתשובה ליו
אני לא מתכוון להתקרב לתרגומים לעברית, אז הם לא מרחמים על הארנק שלי.
   כתוב תגובה
ואני חשבתי שחזינו בבוחצלגיחצן...  (חדש)
maor יום ראשון, 27/04/2003, שעה 23:07
בתשובה לכליל נאורי
הלוואי והיו מסריטים את מחזור כישור הזמן זוהי סדרת הפנטזיה הטובה והאהובה עלי .
היא מרתקת מושכת מצחיקה ושנונה עם קצב התפתחות עלילתית מצוינת
וישנם יותר מ-‏20 ספרים בסדרה .
ומחלקים אותם כי כך אפשר למכרם כלכלית .
   כתוב תגובה
שנונה?!?!?!  (חדש)
זעק NY והתעלף... יום שני, 28/04/2003, שעה 1:55
בתשובה לmaor
   כתוב תגובה
קצב התפתחות עלילתית מצויינת?!?!?  (חדש)
שלמקו יום שני, 28/04/2003, שעה 2:20
בתשובה לזעק NY והתעלף...
   כתוב תגובה
  (חדש)
מרים אופיר יום שני, 29/04/2002, שעה 10:08
לפי הידוע לי נארניה כבר הוסרט-
האריה המכשפה וארון הבגדים - סרט מצוייר בריטי בטלויזיה יפה מאוד
יתר ההמשכים- לטלויזיה הוקרן אצלנו לפי שנים רבות בתוכניות הילדים - חביב
   כתוב תגובה
וזו היתה טעות גדולה  (חדש)
יעל יום שני, 05/05/2003, שעה 15:28
בתשובה למרים אופיר
את הסרט המצויר אני אמנם בקושי זוכרת, אבל הסדרה לדעתי היתה כשלון גדול, מה עוד שהם עשו רק ארבעה ספרים. איפה הלכו עוד שלושה? יותר קשה לעשות אותם אז לא עושים?

סדרה כמו נרניה צריכה תקציב קצת יותר גדול ממה שהיה לה ב BBC. ומגיע לה גם שחקנים יותר טובים, ותפאורה יותר טובה ואפקטים...
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.