על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

כיצד יבוא קץ האנושות?

שואה אקולוגית מעשה ידי אדם 22% (58) 
שואה אקולוגית טבעית 3% (9) 
וירוס מעשה ידי אדם 2% (6) 
וירוס טבעי 2% (6) 
מלחמה 6% (15) 
ננוטכנולוגיה שיצאה משליטה 3% (7) 
הנדסה גנטית שיצאה משליטה 0% (1) 
טכנולוגיה אחרת שיצאה משליטה 2% (6) 
פגיעת אסטרואיד בכדה''א 4% (10) 
התפרצות שמש או אירוע אסטרונומי אחר 4% (11) 
חייזרים 1% (4) 
ברירה טבעית (גזע תבוני אחר שמקורו כאן) 4% (10) 
האנושות תשרוד כל עוד מערכת השמש יכולה לקיים אותה 7% (18) 
האנושות תשרוד כל עוד היקום יכול לקיים אותה 14% (38) 
האנושות הושמדה כבר מזמן, אבל עוד לא סיפרו לנו 26% (70) 
    מספר מצביעים עד כה: 269
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
לכבוד השנה האזרחית החדשה - סקר אופטימי!  (חדש)
NY יום חמישי, 05/01/2006, שעה 9:13
המערכת מודה לטל כהן על ששאל מתי יצלצלו הפעמונים, וקוראינו הנאמנים יודעים כעת את מי להאשים.
שיהיה לכם חורף נעים!
   כתוב תגובה
איפה סתם שואה גרעינית רגילה ושגרתית  (חדש)
השמ יום חמישי, 05/01/2006, שעה 13:59
כתוצאה מטיפשותם של בני האדם ?
מה, סיוטים ישנים כבר לא אקטואליים ?
   כתוב תגובה
אני חושבת שזה די מכוסה ב''שואה אקולוגית מעשה ידי אדם''.  (חדש)
לילי יום חמישי, 05/01/2006, שעה 14:10
בתשובה להשמ
וזו גם נראית לי האפשרות הסבירה ביותר, אבל בכל זאת הצבעתי לאופציה האחרונה...
   כתוב תגובה
נו בטח  (חדש)
השמ יום חמישי, 05/01/2006, שעה 19:59
בתשובה ללילי
גם אני הצבעתי לאחרונה, זאת פשוט הרמה להנחתה.
אבל אני מדבר על מלחמה גרעינית אמיתית, גזעית כזאת שתפרק שליש מכדור הארץ לחלקיקים ותסיט את כדור הארץ ממסלולו.
אבל זה ממש לא יטריד אותנו, כי כדור הארץ כבר יהייה מעוקר לחלוטין מחיים אחרי 876 ראשי הנפץ הגרעיניים שיתפוצצו בפיזור שווה פחות או יותר (להוציא אלסקה ומדגסקר) בכל כדה''א.
   כתוב תגובה
כמדומני שהאפשרות ''מלחמה'' מכסה זאת.  (חדש)
NY יום חמישי, 05/01/2006, שעה 20:02
בתשובה להשמ
   כתוב תגובה
כן, אם כדוה''א יתפרק ויוסט ממסלולו, זו תהיה שואה אקולוגית ממש.  (חדש)
לילי יום שישי, 06/01/2006, שעה 1:10
בתשובה להשמ
והיא אפילו תהיה מעשה ידי אדם. ואם האופציה הזו לא מספקת, אז באמת יש את אופציית המלחמה... למרות שעניין השואה האקולוגית מכסה גם תאונות וכו'.
   כתוב תגובה
הבעיה עם התחזית הזו  (חדש)
kenny יום שישי, 06/01/2006, שעה 15:52
בתשובה להשמ
היא שאין מי שינהל מלחמה גרעינית *כזו* היום. היא הייתה נכונה בתקופת המלחמה הקרה אבל היום מאגר הנשק הגרעיניה הגדול ביותר מחוץ לארה''ב, זה של רוסיה, לא בידי מי שמעוניינים לנהל מלחמה כזו. למדינות ה''סורוות'' (כפי שאמריקאים קוראים להן לעתים) שלהן נשק גרעיני בדרך כלל מלאים קטנים יחסית ואינטרסים מקומיים יחסית. אפשרויות מלחמה גרעינית שמדברים עליהן כיום עוסקות בכלי נשק בודדים ובאזורים מצומצמים יחסית.* ממה שידוע לי התחזיות של ''חורף גרעיני'' שדברו עליהן בזמנו לא רלוונטיות לתחזיות המדיניות שמדברים עליהן כיום.

*''מצומצם יחסית'' במקרה זה עלול להקיף את הודו ופקיסטן ונפגעים בסביבות המאות מיליונים, אבל לא התחזית של הפצצות רוויה בפצצות גרעיניות כמו התכניות המופרעות של קרטיס לה-מיי ואסטרטגית MAD.
   כתוב תגובה
אוי שיט - אני בניתי על זה  (חדש)
השמ יום ראשון, 08/01/2006, שעה 10:41
בתשובה לkenny
אולי זה ישמע מאוד אגוצנטרי אבל אם פצצה מהללו תשמיד את מדינתנו הקטנטונת אני מוצא שגורל שאר האנושות כבר הרבה פחות מעניין אותי (בלשון המעטה כמובן).
ונראה לי שברגע שפצצה זאת או אחרת תשוגר לכל מקום בעולם, תמיד יקום הכוכב הגדול שיש לו פצצה (או שתהייה לו עד אז) ויחליט שגם ל''ציונים'' מגיעה התייחסות.
   כתוב תגובה
נו בטח  (חדש)
יוספוס פלביוס יום רביעי, 01/02/2006, שעה 12:33
בתשובה להשמ
אחי

אתה מפחיד אותי עם הספר המדויק שך
ראשי הנפץ הגרעיניים.
זה יוצר לי תחושה שאתה יודע משהו שאני
לא יודע.
   כתוב תגובה
נו בטח  (חדש)
יוספוס פלביוס יום רביעי, 01/02/2006, שעה 12:35
בתשובה ליוספוס פלביוס
תיקוני טעויות:

במקום הספר צ''ל המספר
במקום שך צ''ל של
   כתוב תגובה
הוא יודע הרבה דברים שאתה לא יודע  (חדש)
יעל יום רביעי, 01/02/2006, שעה 13:13
בתשובה ליוספוס פלביוס
וגם הרבה דברים שאתה לא רוצה לדעת.

מוהאהאהא
   כתוב תגובה
אני הצבעתי ל''האנושות תשרוד כל עוד מערכת השמש יכולה לקיים אותה''  (חדש)
יעל יום חמישי, 05/01/2006, שעה 23:24
האדם הוא סתגלן גדול. אם אני לא טועה אנחנו המין היחיד שחי גם במקומות עם קור קיצוני וגם במקומות עם חום קיצוני. יש אסקימואים בקוטב הצפוני ובדואים בסהרה.

אפילו אם תהיה מלחמה גרעינית, או שאסטרואיד יפגע בנו, נראה לי שבאיזשהו מקום על פני כדור הארץ תשאר קבוצת אנשים מספיק גדולה כדי להמשיך את הגזע שלנו. ואם לפני כן נצליח להתיישב על גרמי שמים אחרים במערכת השמש, אז שם בוודאי ימשיך הגזע.

אז זו האופציה שלי. לא בחרתי באופצית היקום, כי נכון לעכשיו - יציאה ממערכת השמש לא נראית ריאלית ואני לא יודעת למה תוביל ההתפתחות המדעית.
   כתוב תגובה
את כמובן טועה  (חדש)
גל יום שישי, 06/01/2006, שעה 12:03
בתשובה ליעל
יש מיני חיידקים, כמו גם נבגים שונים, שמסוגלים לשרוד בתנאים קיצוניים לא פחות, אם לא יותר, וללא הגנה טכנולוגית כל שהיא.
   כתוב תגובה
כמובן. גם ג'וקים.  (חדש)
יעל יום שישי, 06/01/2006, שעה 13:31
בתשובה לגל
אבל התכוונתי בכל זאת למין שהוא מודע לעצמו. (לפחות למיטב ידיעתנו לחיידקים אין מוח וגם הג'וקים הם בעיקר אוסף של אינסטינקטים).
   כתוב תגובה
בפעם הבאה נא לדייק יותר  (חדש)
גל יום שישי, 06/01/2006, שעה 15:02
בתשובה ליעל
את כתבת מין, לא מין תבוני, או מודע לעצמו או כל וריאציה אחרת.
   כתוב תגובה
גם בנושא המודעות העצמית  (חדש)
השמ יום ראשון, 08/01/2006, שעה 10:43
בתשובה ליעל
אני מניח שתמצאי חולקים על דברייך.
   כתוב תגובה
מודעות עצמית? חיידקים?  (חדש)
יעל יום ראשון, 08/01/2006, שעה 15:43
בתשובה להשמ
   כתוב תגובה
לא , לא, השאלה הנכונה היא  (חדש)
השמ יום ראשון, 08/01/2006, שעה 22:01
בתשובה ליעל
מודעות עצמית ? אנשים ?
   כתוב תגובה
לי יש  (חדש)
יעל יום ראשון, 08/01/2006, שעה 22:50
בתשובה להשמ
   כתוב תגובה
חיידקים?  (חדש)
שלמקו GRAS יום ראשון, 08/01/2006, שעה 23:53
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
גם.  (חדש)
יעל יום שני, 09/01/2006, שעה 15:21
בתשובה לשלמקו GRAS
   כתוב תגובה
כמה אנשים, לדעתך, ישרדו  (חדש)
ג.ב. יום ראשון, 08/01/2006, שעה 12:56
בתשובה ליעל
ירידה של 50 מעלות צלסיוס ביומיים ? כשהחושך והקור ימשכו כמה חודשים, אם לא שנים ? ולאף אחד (כמעט) אין ציוד מתאים ? והמכונות לא יעבדו ? וצמחים לא יצמחו ?

בקיצור: משואה גרעינית, כולם ימותו.
   כתוב תגובה
השאלה אם זה יהיה בכל מקום על פני כדור הארץ  (חדש)
יעל יום ראשון, 08/01/2006, שעה 15:43
בתשובה לג.ב.
   כתוב תגובה
כנראה שלא בתחילה:  (חדש)
ג.ב. יום שלישי, 10/01/2006, שעה 8:52
בתשובה ליעל
הנזק הראשוני צפוי להיות בין קוי-רוחב 30-60.

_אבל_

זרמי האויר ישתנו דרסטית בשל השינוי בהתפלגות הטמפרטורה, מה שצפוי שירחיב את כיסוי העשן דרומה וצפונה.
   כתוב תגובה
סוף העולם מגיע! אתם לא חשים בזה?  (חדש)
לאורנה יום שישי, 06/01/2006, שעה 8:21
לפי כל מה שקורה כאן [בכדוה''א הזקן והטוב], יש הגיון מאד גדול שקץ האנושות הגיע, אבל פשוט לא הרגשנו.
   כתוב תגובה
dr.who  (חדש)
whitewicca יום שישי, 06/01/2006, שעה 14:05
had an ep about it.
can u belive there is a chance we WONT kill eachother?
   כתוב תגובה
Naaah  (חדש)
ruben שבת, 07/01/2006, שעה 16:23
בתשובה לwhitewicca
   כתוב תגובה
שואה אקולוגית - Definitely  (חדש)
Sabre Runner יום ראשון, 08/01/2006, שעה 17:03
אפשר כבר עכשיו לראות את הסימנים. אל נינו היה אחד מהם. המסת כיפות הקוטב הייתה עוד אחת. קתרינה הייתה רק בין האחרונות (כבר ראיתי תוכנית אחת עליה עם עוד אחת מחכה. אזור הפגיעה היה כבר מועד לפורענות ואפילו לא היה מוכן לכך. וזה בלי לדבר על כמויות האנשים שלא היה להם שום דבר לעשות כדי להציל את עצמם).

כל אלה הם סימנים של התעללות בני-האנוש המפגרים באקולוגיה של כוכב-הלכת המסכן שלהם. בין אם זה השימוש בכלי-רכב מבוססי בעירה-פנימית, פליטת חומרים רעילים על ידי מפעלים או נפיחות של כבשים בניו-זילנד, אנחנו לאט לאט הורסים את המערכת האקולוגית של הכוכב ובקצב הנוכחי, אני לא רואה משלחת יישוב למאדים בזמן הקרוב.

אני יודע שזה מסוכן לעשות תחזיות לעתיד אבל אני אומר שאם לא יעשו שינוי רציני בהתנהגות, האנושות לא תשרוד את המאה הזאת אם היא בכלל תצלח את 2050.
   כתוב תגובה
הרס של מערכת אקולוגית אחת  (חדש)
גל יום שני, 09/01/2006, שעה 10:09
בתשובה לSabre Runner
זה יצירה של מערכת אקולוגית אחרת.
והאנושות, אגב, תשרוד.
האנושות שרדה עידן קרח עם טכנולוגיה ברמה של אש וכלים מעץ, עצם ואבן. היא תשרוד את כל מה שיזרקו עליה כל עוד כוכב הלכת עצמו לא מתפוצץ, לפחות עד שנצא לכוכבים.
   כתוב תגובה
ממש קשה לי לראות מאיפה האופטימיות הזאת נובעת  (חדש)
השמ יום שני, 09/01/2006, שעה 20:38
בתשובה לגל
הרי בכל מקרה של אסון נראה לי שיכולת ההשרדות שלנו היא אפסית, אנחנו לא יודעים להאכיל את עצמנו, לטהר את המים, לספק לעצמנו רפואה בסיסית, שלא לדבר על חוסר יכולת לשתף פעולה ולדאוג לעתיד...
מאיפה האופטימיות הזאת ?
מה ? מכמה אנשים שישרדו במקלט זה או אחר או במערה שכוחת אל ?
הלוואי שהיתה לי ת'אופטימיות הזאת, או אולי נאיביות ?
אני ממש לא מאמין ביכולת השרדות הגזע האנושי כל עוד לא נתפזר לכוכבים וגם אז בתנאי שנוכל לקיים באמת מערכות נפרדות מכה''א וזה לא נראה בעתיד הקרוב.
   כתוב תגובה
לא כל בני האדם מפונקים כמו האדם המערבי  (חדש)
יעל יום שלישי, 10/01/2006, שעה 7:10
בתשובה להשמ
וכן, גם אם ישרדו רק כמה אלפים של בני אדם, זה יכול להיות בסיס להתרבות מחודשת של המין האנושי. נכון, אנחנו (או הם, אני לא עד כדי כך אופטימית) יחזרו לתקופת האבן, אבל כבר היינו שם פעם והתפתחנו. אפשר שוב.
   כתוב תגובה
אני שומעת פה מישהו מזמזם המנון ללייבוביץ?  (חדש)
ולנסיה יום שלישי, 10/01/2006, שעה 20:48
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
הומ הומ הומ, המנון לליבוביץ'  (חדש)
גרומיט תמיד שמייח לעזור יום שלישי, 10/01/2006, שעה 23:37
בתשובה לולנסיה
   כתוב תגובה
פשוט נורא  (חדש)
ולנסיה יום רביעי, 11/01/2006, שעה 21:19
בתשובה לגרומיט תמיד שמייח לעזור
גם ככה עוברת עלי תקופה אפוקליפטית משהו. הסקר הזה לא תורם בכלל למצב.
   כתוב תגובה
לא שזה משנה משהו  (חדש)
ceblare יום רביעי, 08/02/2006, שעה 23:50
אבל ההסתברות לפגיעה של אסטרואיד משמיד היא 1 ל 40,000 כל מאה שנה. (על פי נאס'א, כן, גם אני הופתעתי.) כלומר, אם לא ימצאו פיתרון לסלעים הגדולים האלה שמטווחים אותנו הם ישמידו אותנו בסופו של דבר.
שואה אטומית יכולה להשמיד אותנו, אבל היא לא תגרום להתפרקות כדו'א או לתזוזה מהמסלול שלו (מאותה סיבה שאתם לא יכולים להרים את עצמכם).
סוף מערכת השמש צפוי בעוד חמש מיליארד שנה, עם צבירת הידע האקספוננציאלית שלנו, אני מאמין שנצליח לצאת מכאן. (אם לא נושמד מסיבה אחרת עד אז)
   כתוב תגובה
פלאשבק אל העבר.  (חדש)
לילי יום חמישי, 09/02/2006, שעה 0:23
בתשובה לceblare
בתקופת נדודי השינה שלי הסתובבה מאוחר לפנות בוקר תוכנית הפחדה על החלל: אסטרואיד עומד לפגוע בנו! חורים שחורים קטנטנים נמצאים בכל מקום! החייזרים באים, החייזרים באים!
תוכנית מדעית שניסתה להיות רצינית, אבל קצת איבדה את עצמה במוזיקה המלודרמטית והקלוז-אפים המרתיעים... ואני זוכרת איך חשבתי לעצמי, כן, טוב, אבל כשהמדענים שמזהירים אותנו מכל הסכנות הם גם אלה שיקבלו את התקציבים על מנת למצוא להן מענה...
וזה אפילו לא שאני חסידה גדולה של תיאוריות קונספירציה. הם פשוט כל כך זעקו: Be afraid, be very afraid...
משעשע עד אימה, ועד היום אחת הדרכים האהובות עלי להעביר לילה ללא שינה.
   כתוב תגובה
לא שזה משנה משהו  (חדש)
אלמוני יום שישי, 03/03/2006, שעה 21:43
בתשובה לceblare
אם ראית מסע בין כוכבים 'אנטרפרייז', האנושות יצאו ממערכת השמש ב- 2151.
יכול להיות שזה יקרה במציאות
   כתוב תגובה
זה אגב לא נכון  (חדש)
Mil-Tsag-Ma יום רביעי, 12/04/2006, שעה 22:09
בתשובה לceblare
פיצוץ מספיק גדול, שמשחרר מספיק אנרגיה לחלל, יכול גם יכול להניע את הארץ ממסלולה (מאותה הסיבה שתותח נרתע לאחור כאשר הוא משגר פגז ושמנוע רקטי פועל).
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.