על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

גיבורה על חזקים
ספרים / דידי חנוך
יום חמישי, 23/10/2003, שעה 13:41

'אליאס', סדרת קומיקס מאת בריאן מייקל בנדיס


במסגרת שיתוף פעולה בין-אתרי חדש הועלו לאתר האגודה
בימים האחרונים למעלה מ-‏90(!) סקירות ספרים פרי עטו של
דידי חנוך, שראו אור לראשונה במסגרת אתרו הידוע והמשובח -
'הממסד האפל' (ניתן לגשת לסקירות הללו גם באמצעות
הקשה על שמו של דידי המופיע בראש מאמר זה).
כדי לחגוג את המאורע, תרם לנו דידי סקירה אקסלוסיבית
של סדרת קומיקס מעניינת במיוחד – 'אַליאס'.



בריאן מייקל בנדיס הוא לא הכותב המוכשר ביותר שפועל כיום בקומיקס. אלאן מור, ניל גיימן (כן, הוא שוב כותב קומיקס – קומיקסים פרי עטו הופיעו לאחרונה בשתי החברות הגדולות), וורן אליס, כולם מוכשרים יותר ממנו, לפחות על סמך הראיות הקיימות כעת בדפוס.
אבל בריאן מייקל בנדיס כותב את הקומיקסים הטובים ביותר כיום. הוא כותב ארבע סדרות קומיקס חודשיות- ועכשיו הוא מוסיף חמישית. כולן טובות. כולן שונות זו מזו, למרות כמה נושאים שמעסיקים אותו שוב ושוב.
מבין הסדרות פרי עטו, זו שזוכה לפרופיל הגבוה ביותר היא Ultimate Spiderman, סדרת הדגל של היקום החדש שמרוול יצרו כדי לגולל בו מחדש את סיפוריהם של הגיבורים המצליחים ביותר שלהם בדרך מעודכנת לימינו אנו. לאחרונה הוסיף לרשימה את Ultimate X-Men, גרסת ה-Ultimate לאקס מן. זה הפרופיל הגבוה ביותר שיכול להיות לכותב קומיקס – שתי סדרות שנמצאות באופן קבוע בעשיריית החוברות הנמכרות ביותר. בקרוב הוא יכתוב, בשיתוף עם מרק מילר, את Ultimate Fantastic Four, גרסת ה-Ultimate לרביעיית המופלאים.
אבל היהלומים האמיתיים של בנדיס הם שלוש הסדרות האחרות. האחת היא Powers, סדרה שמתרחשת בעולם עם גיבורי על, עם גיבור שהוא שוטר שהיה בעבר גיבור על ואיבד את כוחותיו. השניה היא דרדוויל, וכל מי שחושב שהשטויות המזוויעות שנראו על מסכי הקולנוע תחת השם הזה לפני כמה חודשים מייצגות באופן כלשהו את הקומיקס טועה לחלוטין. בשביל בנדיס, כמו שהיה בשביל פרנק מילר, הכותב שלקח את דרדוויל ממעמד חיקוי זול לספיידרמן והפך אותו לאחד הקומיקסים החשובים של שנות השמונים, דרדוויל הוא אמצעי לעשות דקונסטרוקציה של עולם גיבורי העל. דרדוויל היא סדרת סיפורי העל האינטליגנטית ביותר בקומיקס כיום.
הסדרה השלישית, אולי הטובה ביותר, היא 'Alias', בה נדון כאן, ובמיוחד בתשעת הגליונות שנאספו באוסף הראשון והנאה שלה.

'אַליאס' הוא סיפורה של ג'סיקה ג'ונס, חוקרת פרטית שעובדת בעולם של מרוול. כלומר – זה מצבה כיום. לפני שנים ג'סיקה ג'ונס היתה גיבורת על, עם חליפה צבעונית והכל. ובניגוד לגיבור Powers, היא לא איבדה את הכוחות שלה – היא עזבה כי נמאס לה. כי היא פשוט לא התחברה לעניין. נכון, היו עוד סיבות, אבל הן מתגלות בשלב מאוחר יותר.
ג'ונס היא אחת הדמויות המוצלחות ביותר בעולם הקומיקס, בעיקר כיוון שהיא אדם כל כך פגום. היא שותה, היא מעשנת, היא לא תמיד מחליטה את ההחלטות החכמות ביותר בעולם. והיא לא פועלת בשמיים או על גגות העיר. יש לה משרד חקירות, והיא גובה כסף על העבודה שלה. עבודה של חוקר פרטי, כידוע, אינה ממש זוהרת, ונוגעת בדרך כלל בצדדים האפלים יותר של האנושות.
אבל כיוון שזו סדרה של מרוול, העבודה הזאת מובילה אותה לחלקים הפחות נעימים של העולם של מרוול. כשהיא רואה את קפטן אמריקה, הדבר קורה בדיוק כאשר הוא יוצא דרך הגג מביתה של אשה איתה הוא מנהל רומן. כשהיא פוגשת את מאט מרדוק (דרדוויל), הוא מוציא אותה מחקירה משטרתית. וכשהיא פוגשת את לוק קייג' (לשעבר ''פאוור מן'', כיום ''גיבור להשכרה'', דמות משנית מעולמו של דרדוויל), היא משתכרת וגוררת אותו למיטה.
סביב לג'סיקה יש רשתות ריגול מתוחכמות וגיבורי על רבי עוצמה, אבל היא עצמה רק מנסה לשרוד ולעשות את העבודה שלה. היא לא רוצה להציל את העולם – היא רוצה להתפרנס. ואולי למצוא אהבה. ולסדר מעט את החיים שלה.

'אליאס' היא אחת הסדרות בעלות הדיאלוגים הטובים ביותר בקומיקס כיום. נותר עוד גליון אחד לסופה, כיוון שהיא מסתיימת בגליון 28. לג'סיקה, כמו לכל דמות פופולרית מאד, יש כבר סדרה חדשה בדרך (The Pulse, החל מפברואר הקרוב), אבל זו מיועדת ל''כל הגילאים'', בניגוד לדירוג ''למבוגרים בלבד'' של 'אליאס'.
כמו כל הסדרות של בנדיס, 'אליאס' אינה רק קומיקס, היא גם סדרה אודות קומיקס. בנדיס דן כאן בהערצת גיבורים ובאנשים גדולים מהחיים (או, בדרך כלל, גדולים מהחיים לכאורה), וכן בהשפעתו של כוח (בדרך כלל משחית, לעתים נדירות מוביל לאחריות).

אם אתם אוהבים את הקומיקס שלכם ססגוני, גדול מהחיים ומלא אקשן – זו לא הסדרה בשבילכם. אבל למי שמעוניין בסיפור טוב, כתיבה טובה ואמנות שמשרתת את הסיפור באופן מושלם, למי שמוכן לטבול את ראשו בבריכה עכורה מעט יותר מזו בה שוחים רוב גיבורי הקומיקס, 'אליאס' היא סדרה מומלצת מאד.



אליאס (Alias – Book 1)
מאת בריאן מייקל בנדיס (Brian Michael Bendis)
הוצאת Marvel Books, שנת 2003
224 עמודים



אליאס – ספר 1
סקירות ספרים מאת דידי חנוך
הממסד האפל

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אני מוחה!  (חדש)
Preacher יום חמישי, 23/10/2003, שעה 18:43
מהפסקה השניה נובע שאדם ששותה, מעשן, לא עף באוויר ועוד מעז לגבות כסף על העבודה שלו הוא אדם פגום. בתור מי שעושה לפחות שלושה מהדברים הנ''ל אני לא ממש מרגיש בנוח עם ההאשמה.
   כתוב תגובה
תאמין לי, אתה לא שותה כמו ג'סיקה...  (חדש)
הממסד האפל יום שישי, 24/10/2003, שעה 13:35
בתשובה לPreacher
בנוסף, ההגדרה ''אדם פגום'' היא בניגוד לגיבורים המושלמים יותר שנוטים לאכלס את עולם הקומיקס. אמנם לרוב הדמויות המשמעותיות יש פאק אישיותי זה או אחר, אבל פרט לו, הם *גיבורים*. ג'סיקה היא לא גיבורה, במיוחד לא בעיני עצמה.

ואם היית יכול לעוף, לא היית עושה את זה? אני יודע שאני הייתי. ג'סיקה לא עפה, והסיבות לכך הן פסיכולוגיות.
   כתוב תגובה
תודה על ההמלצה  (חדש)
tamirl שבת, 25/10/2003, שעה 13:05
בעקבות ההמלצה, קראתי כבר את חמשת הגליונות הראשונים - ואני נהנה מאוד. הקומיקס בהחלט מיוחד ושונה מקומיקסים אחרים שקראתי.
קצת מפריע לי שאין לי הכרות מעמיקה עם שאר עולם הקומיקס והרבה הפניות אני פשוט לא מזהה. למשל לא זיהיתי שהעורך דין הוא דרדוויל בעצמו עד שקראתי שוב את הכתבה שלמעלה.
למרות זאת, זה לא פוגם בהנאה מהסדרה עצמה, רק שכנראה מי שיותר מתמצא בעולם הזה גם נהנה יותר מהסדרה.
   כתוב תגובה
רגע,  (חדש)
פלאי גרייצר יום חמישי, 20/11/2003, שעה 1:23
האיש המדובר הוא פשוע המלחמה שכתב את הקומיקס הנחות-עד בלי-הכרה שהיה האולטימייט אקסמן עד לאיפה שאני קראתי, כלומר בערך ארבעים חוברות ראשונות?

נדמה לי שכתב אותו בהתחלה איזה מיילר אחד, אבל אולטימייט אקסמן הוא פשוט ללא ספק הקומיקס בעל-יומרות-התחכום הרע ביותר שקראתי בימי חיי, הוא מבלבל בין צבעים שחורים לעומק ובין בוז לדמויות לתחכום, ובין דמוית אנוכיות לדמויות בעלות עומק פיסכילוגי.

זו יצירה שמדגימה באופן מושלם על מה אלאן מור מדבר כשהוא מצהיר שהוא מצטער על ההשפעה של ווטצ'מן, זו העתקה שטחית ועיוורת של כל הסממנים החיצוניים של הדור הראשון של סופר הירואוס ''מפותחים'' אומנותית בלי שום הבנה בדינאמיקה שהביאה להופעה שלהם או קשר אליה.

זה בערך באותה רמה של לכתוב היום מאמר אקדמי שכותרתו'' אי אפשר לדעת כלום על כלום והכל יחסי'' ולהרגיש שאתה חלק מגל המרד הפוסטמודרני באקדמיה הישנה.
   כתוב תגובה
מארק מילר (כותבים את זה Millar,  (חדש)
הממסד האפל שבת, 29/11/2003, שעה 0:52
בתשובה לפלאי גרייצר
אבל אומרים מילר), כתב את אולטימט אקס-מן 1-33. בנדיס כתב את 34-39. עוד אין חוברת 40.
   כתוב תגובה
אפשר לשאול איזה חוברות של Daredevil כתב בנדיס?  (חדש)
גיא שבת, 17/01/2004, שעה 0:15
בתשובה להממסד האפל
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.