על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

האיש במבוך
סרטים / רז גרינברג
יום שישי, 06/04/2001, שעה 11:46

'קיוב' – סרט מד''ב דל תקציב ומרענן


רבותי, מדובר בשערוריה. לפני מספר חודשים הוקרן בבתי הקולנוע בארץ הסרט 'קיוב'. מדובר בסרט מד''ב אינטליגנטי יותר מרוב הסרטים שמגיעים לארצנו בכלל ולבתי הקולנוע בה בפרט. הוא אפילו הוקרן פה במשך תקופה ארוכה יחסית (גם אם במספר לא-גדול של בתי קולנוע). ואיפה לא הופיעה עליו ביקורת? באתר האגודה הישראלית למד''ב ולפנטסיה.
שערוריה.

השערוריה גדולה עוד יותר לאור היות מבקר הסרטים של האתר נודניק חסר תקנה שלא מפסיק להתבכיין על החוסר בסרטי מד''ב מוצלחים בבתי הקולנוע בארץ. אז הנה – הביאו, והוא לא הלך לראות אלא חיכה לוידאו כדי לכתוב את הביקורת. אני אומר – לתלות את הבחור. יש מתנגדים? (המממ... יש כאן איזו יציאה אחורית?)


בכל אופן, 'קיוב' הוא בהחלט אחד מסרטי המד''ב היותר מרעננים שנראו לאחרונה, בעיקר בזכות העובדה שהוא דל-תקציב. ממש דל תקציב. נעשה בתקציב של פרסומת לשניצל. זאת בדיוק כחשבנו שדרישת מינימום ל''סרט מד''ב'' כיום היא אותם אפקטים ממוחשבים חסרי נשמה הגורמים לכל סרטי המד''ב להראות אותו הדבר בדיוק. למען ההגינות, חיטוט נוסטלגי בזיכרון מעלה את העובדה שהאדונים לוקאס, ספילברג וקמרון ביימו בימי נעוריהם סרטים כאלה בדיוק – דלי תקציב ובעלי תסריטים אינטליגנטיים שכיסו על היעדר הפירוטכניקה.


גיבורי הסרט הם חבורת אנשים – שוטר בשם קוונטין עם יצרים אפלים (מוריס דה-ווינט), גאונית מתמטיקה בשם לוון (ניקול דה-בואר), רופאה חובבת קונספירציות בשם הולווי (ניקי גוואדגני), אלוף בריחה מבתי כלא בשם ראן (ויין רובסון), אדם מפגר בשכלו בשם קזאן (אנדרו מילר) ואנטיפת בשם וורת' המסתיר משאר הקבוצה סוד חיוני (דייויד יולט) – המוצאים עצמם לכודים, בלא סיבה נראית לעין, בתוך מבוך ענק שכל חדר בו הוא קוביה עם מספר שווה של יציאות (אגב, בבדיחה פנימית משעשעת למדי, כל אחת מהדמויות קרויה על שם בית כלא מפורסם). רק יציאה אחת בכל חדר היא בטוחה – השאר מובילות למלכודות מוות. לאט לאט מסתבר כי כל אחד מהגיבורים נמצא שם מסיבה מסוימת, וכי רק שיתוף פעולה יכול לחלץ אותם משם – אך ככל שעובר הזמן מתגלעות ביניהן מחלוקות. האם יצליחו לצאת?


כפי שאפשר להבין מתקציר זה, הסרט פועל על שני קונפליקטים – החיצוני (כלומר, נסיונות הקבוצה לצאת מהכלא) והפנימי (המתיחויות בינם לבין עצמם). הקונפליקט הפנימי, יש להודות, לא עשוי טוב. הדמויות לא מאופיינות מספיק, הדיאלוגים חורקים מעט והגורמים המציתים את הסכסוכים בין חברי הקבוצה נראים מלאכותיים ולא משכנעים. על החסרונות האלה מחפה הטיפול בקונפליקט החיצוני, שעשוי מצוין – בנוי באופן חכם, חד ומדויק ושומר על עניין ומתח גבוה לכל אורכו.


הסרט נעשה, כאמור בתקציב זעום, דבר המתבטא בעיקר במיעוט השחקנים המוכרים. חובבי 'מסע בין כוכבים' יזהו את ניקול דה-בואר (המחליפה של טרי פארל בתפקיד דאקס ב'חלל עמוק 9') ובעלי זכרון מופלא יזהו גם את מוריס דה-וינט (מ'קפטיין פאואר' וכמה הופעות אורח ב'כדור הארץ: הקונפליקט האחרון') אבל ניכר בצוות השחקנים שהוא נבחר בעיקר בזכות תלוש משכורת זעום. דה-בואר ודה-וינט הם שני השחקנים היחידים המפגינים פה יכולת משחק סבירה ומעלה – השאר נעים בין בינוני (יולט), רע (מילר) ורע מאד (גוואדגני).
המקום בו עושה הסרט שימוש מוצלח בתקציב הלא-גדול שלו, מה שהופך אותו למיוחד כל כך, הוא התחום הויזואלי. הבמאי וינצ'נזו נטלי – מעצב תפאורות בעברו – מוכיח כאן שגם בלי מיליוני דולרים לפעלולי מחשב אפשר ליצור אווירה מרשימה ומשכנעת, בעיקר בהתחשב בעובדה שהסרט צולם כולו בחדר אחד(!) הנראה שונה כל פעם בזכות שימוש פשוט – אבל מבריק – בתאורה. גורם מסייע נוסף הוא הצילום הקלסטרופובי מהפך הקרביים של דרק רוג'רס, ומעל לכל פס הקול הגאוני של מארק קורוון – מוסיקה מצמררת המשתלבת בטבעיות באפקטים הקוליים והופכת את פסקול הסרט לעולם צלילים מגובש ונפרד בזכות עצמו (ככל שהצלחתי לברר, אגב, הפסקול לא יצא לאור בדיסק – וחבל).


'קיוב' הוא אמנם לא סרט מושלם, אבל הוא מוצלח בהרבה מרוב הסרטים שקיבלנו תחת הסיווג ''מדע בדיוני'' בשנים האחרונות. אין ספק שבעוד כמה עשורים, כשירצו להיזכר בסרטי המד''ב המוצלחים של סוף המאה ה-‏20, הוא יעמוד במקום מכובד ביחד עם 'גאטאקה', 'עיר אפלה', 'המופע של טרומן' ו'גאלאקסי קווסט' – הרבה אחרי שהאבק יכסה את 'מטריקס' ודומיו.



האתר הרשמי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אני רואה שאני הראשון לומר  (חדש)
גיא יום שישי, 06/04/2001, שעה 23:58
כל הכבוד על היוזמה, באמת חשבתי שמשהו מוזר. בכל מקרה רציתי להזכיר עוד סרט שלא הוזכר ככל הזכור לי-אקזיסטנס- שלפי דעתי היה סרט עם רעיון מצוין וגם דרך הצגה לא רעה(אם כי היו כמה חורים גדולים בעלילה וגם משחק לא משהו)
   כתוב תגובה
בנוגע לאקזיסטנז יש לי אליבי  (חדש)
רז גרינברג שבת, 07/04/2001, שעה 16:41
בתשובה לגיא
הסרט עלה הרבה לפני שהאתר הזה קם.
   כתוב תגובה
סרט נפלא, נפלא, נפלא !!!!  (חדש)
cheshercat יום שני, 09/04/2001, שעה 8:37
   כתוב תגובה
תגובה קצרה  (חדש)
דוד ש יום שני, 09/04/2001, שעה 17:02
בתור חובב מד''ב ותיק אני רוצה רק להגיב בקצרה. כל מה שכתבת שריר ויפה אבל תכל'ס הסרט מחורבן. וזה השורה התחתונה.

לא לראות אפילו בוידאו!!!
   כתוב תגובה
דעת יחיד בלבד  (חדש)
גיא יום שני, 09/04/2001, שעה 17:14
בתשובה לדוד ש
אני דווקא אהבתי
   כתוב תגובה
אף אני לא חיבבתי במיוחד את הסרט  (חדש)
ציפי יום שני, 09/04/2001, שעה 18:19
בתשובה לדוד ש
אח שלי הביא אותו בדי וי די לפי כחצי שנה או יותר נראה לי. חשבתי סרט נחמד... הזדעזעתי ישר על ההתחלה (לא שדם ותוצריו בסרטים מגעיל אותי) וחשבתי שדוקא הולך להיות מעניין, אבל משום מה זה לא נהיה, ולמרות זאת צפיתי עד הסוף וכשהסרט נגמר, נותרתי בתחושה לא נוחה לחלוטין בלשון המעטה. למרות שהסיום היה נחמד, יחסית.
   כתוב תגובה
שימו לב ל...  (חדש)
אורן יום שני, 09/04/2001, שעה 21:59
בתשובה לציפי
1) שהסרט נראה כמו משל על החיים. דווקא כשהצלחת לפענח אותם ולהבין (לפחות חלק) אז הורגים אותך.
2) כדי לעבור את המבוך.להצליח בחיים אתה חייב להיות קצת מנותק מהם (אבל אתה עדיין חייב להסתמך על הזולת).
3) היה חסר קצת מין בסרט (נכון היייתה קצת פדופיליה - אבל זה לא נחשב).

חוץ מזה - זה יופי של סרט אימה ללא שימוש במפלצות. והסרט מאד לא צפוי - שזה די נדיר במחוזותינו.
   כתוב תגובה
תגובה בחזקת 2  (חדש)
יגיל יום שני, 09/04/2001, שעה 23:27
בתשובה לאורן
נו? בטח שהסרט ימצא חן בעיני מבקרי סרטים.
1) יש כנראה רעיון עמוק, אבל אי אפשר להבין אותו.
2) כולם מתים בסוף.
3) חוץ מהמשוגע (עמוק! עמוק! עמוק!)
מאוד לא צפוי? יש לי עדים שרבע שעה אחרי תחילת הסרט התחלתי לצפות את ההתרחשויות בדיוק מופלא. ובחיי הפרטיים אני לא כזה נביא.
ואני חייב למחות נגד אורן, שאמר שלא נעשה שימוש במפלצות. מי אם לא מפלצת יכל לביים סרט כזה גרוע?
   כתוב תגובה
יופי!  (חדש)
גיא יום שלישי, 10/04/2001, שעה 16:11
בתשובה ליגיל
טוב הבנו שהסרט שנוי במחלוקת, אבל מה הקטע?
1)יש כמה רעיונות והן בדרך כלל נאמרו בבהירות ע''י כל אחת מהדמויות(אף שאני מסכים שהם די רדודות עם יותר מדי קלישאות)
אבל הם ברורים.
2)זה שהם מתים בסוף לא מתאים לך? מה אתה רצית, הפי אנד? לך תראה את שלגיה.
3)הקטע היפה בזה שה''משוגע'' יצא זה שנגיד שהסרט יעני קרה באמת אז מי יאמין למשוגע?
ונראה אותך עושה סרט עם תחושה ריאליסטית כל כך עם תקציב נמוך?
ראיתי כבר סרטים מושקעים הרבה יותר שהייתה לי בעיה עם הרקע והאפקטים. אז תפסיק להתלונן ונסה לבד..דרך אגב יש לך עתיד טוב כמבקר סרטים.
   כתוב תגובה
תגובה לגיא  (חדש)
דוד ש יום רביעי, 11/04/2001, שעה 16:27
בתשובה לגיא
אני מבין שהסרט ''שנוי במחלוקת'' אז אני לא אכנס לפרטים חוץ מדבר אחד.
בקשר למה שציינת בדבר המשוגע זה עיקר הטענה שלי. זה לא סוף שנון ואלגנטי-זה פוסט מודרניזם זול שהורס את הסרט.

יש משהו מאוד דומה בסיפור של אסימוב ''אווזת הזהב'' שהופיע בגיליון כלשהו של פנטזיה 2000.זה שנון!!!
   כתוב תגובה
אכן יופי  (חדש)
יגיל יום חמישי, 12/04/2001, שעה 23:07
בתשובה לגיא
הוא אשר אמרתי. כמדומה לי.
1)הרעיונות בעומק נוצה.
2) אמרתי שברגע שכולם מתים בסוף, אוטומטית זה נראה עמוק. נו? הגבת בדיוק כפי שטענתי. לא אמרתי שאני רוצה הפי אנד.ואגב, כבר ראיתי את שלגיה.
3) אפרופו מקוריות, קפקא, מכיר?
4) ובעניין זה, העלילה נראתה לי כל כך קלושה, שבאמת לא הטרחתי את עצמי לשאלה האם היא יכלה להתרחש במציאות.
   כתוב תגובה
יופי!  (חדש)
תצתצ יום שישי, 05/10/2001, שעה 10:33
בתשובה לגיא
לחיייייייייייי
   כתוב תגובה
תגובה בחזקת 3  (חדש)
גל יום שישי, 13/04/2001, שעה 10:49
בתשובה ליגיל
אוףףףףף... לא יכולת להזהיר שיש ספויילר???

יום לא-הולדת שמח,
גל
   כתוב תגובה
מספרים ראשוניים  (חדש)
אסף ברטוב יום רביעי, 11/04/2001, שעה 16:21
נהניתי מהסרט, ואהבתי מאוד את הבימוי והצילום. המשחק אכן היה בינוני בלבד. מה שהרס אותי בתסריט היה ממש מביך: עומדת הילדה בעלת החוש המתימטי המבריק, מקמטת את מצחה ומנסה להחליט אם 684 הוא מספר ראשוני או לא. שש-מאות שמונים *וארבע*, אתם מבינים. מספר זוגי כזה. מתחלק בשתיים כזה. קימוט מצח. מאמץ מנטלי כביר. חוש מתימטי מבריק...
   כתוב תגובה
מספרים ראשוניים 0,4,6,8,13  (חדש)
דניאל יום ראשון, 15/04/2001, שעה 3:04
בתשובה לאסף ברטוב
0,4,6,8,13

יפה אכן שמת לב שארבע מתחלק בשתים ורובנו אכן נסכים - הסרט מדבר על החיים בצורה עקיפה, דווקא הדגשת המאמץ של הגאון המתמטי (המפגרת)על בעיה לכאורה פשוטה מהווה אמירה סרקסטית, ובכלל הבמאי לא התכוון ליצור עומק.
הסרט חביב - אבל לא יותר.
   כתוב תגובה
מה יש לך נגד מאטריקס?  (חדש)
חנה שבת, 21/04/2001, שעה 15:37
כל פעם שאתה כותב כתבה אתה חייב להכניס מילה רעה על מאטריקס. הסרט השפיע לך עד כדי כך?
אני דווקא אהבתי. לא טוב כמו עיר אפילה אבל אחלה אפקטים.
   כתוב תגובה
מה שיש לי נגד מאטריקס  (חדש)
רז גרינברג שבת, 21/04/2001, שעה 18:17
בתשובה לחנה
קודם כל, למען הפרוטוקול, עבר לא מעט זמן, כמה חודשים, אני חושב, מאז הפעם האחרונה שאמרתי משהו נגד מאטריקס. מאז ישבתי אצל פסיכולוג, שניסה לעזור לי לפתור את ''תסביך שנאת המאטריקס'' אצלי, ונדמה לי שהשגנו איזו התקדמות, אבל כשניגשתי לכתוב את הכתבה הנוכחית פשוט הרגשתי שאני לא יכול יותר, זהו, אני חייב לכתוב שוב משהו רע על מאטריקס, אחרת בריאותי תיפגע...
ועכשיו ברצינות - אין לי דבר נגד מאטריקס בפני עצמו, יש לי ויכוח עם האנשים שלקחו אותו לגמרי לא בפרופורציה. הפעלולים והאפקטים נהדרים, ואין ספק שמבחינת סטייל הסרט הזה מצויין. אבל רק מבחינת סטייל.
מאטריקס לא היה ''פילוסופי'', ''אינטלקטואלי'' או ''מדע בדיוני רציני'' כמו שניסו לעשות ממנו. בתסריט שלו היו יותר חורים מעלילה, דמויות בעובי נייר, וכמה דיאלוגים ממש, אבל ממש מגוכחים. הרעיון הבסיסי היה מעניין אלמלא העובדה שב-''עיר אפילה'' שנה לפני כן הוא מומש בצורה הרבה יותר טובה. אני בטוח, כמו שציינתי בכתבה שההיסטוריה תעשה חסד עם ''עיר אפילה'' והוא יזכר כסרט הרבה יותר משמעותי מ-מאטריקס (שבעוד כך וכך שנים, כשהפעלולים והאפקטים של מטאריקס יתיישנו, נסתכל עליו עוד פעם ונשאל את עצמנו על מה היה הרעש). והיי - זה כבר קרה. את ההוגו שלו על פרזנטציה דרמטית מאטריקס הפסיד בצדק לגאלאקסי קווסט.
   כתוב תגובה
מאטריקס האשליה?  (חדש)
דוד יום רביעי, 25/04/2001, שעה 20:41
בתשובה לרז גרינברג
לדעתי אתה לא פייר מפני שהסרט מטריקס מדהים רק בפעם הראשונה שרואים אותו ואילו אח''כ הוא הופך סתם להיות סרט אקשן רגיל פלוס מינוס (כי הכל כבר צפוי). לעומת גלקסי קווסט שלא בא להציג יומרות כל שהם (לפחות ''כאילו'' מתוחכמים) אלא הוא סרט פרודיה מבדח שאפשר לראות כמה פעמים ועדיין אותו רושם ישאר לעומת מטריקס.ולדעתי אתה נותרת עם החוויה של צפיית כמה פעמים במטריקס וכתוצאה מכך ברור שלדעתך אין כל יחוד בסרט.
אני צודק או לא?
   כתוב תגובה
אתה טועה כי...  (חדש)
רז גרינברג יום רביעי, 25/04/2001, שעה 21:58
בתשובה לדוד
את מאטריקס ראיתי פעם אחת בדיוק, והספיק לי. זה היה זמן קצר אחרי שראיתי את ''עיר אפילה'' ואחרי הצפייה במאטריקס אמרתי לעצמי ''סרט נחמד, אבל כבר ראיתי את זה נעשה בצורה הרבה יותר טובה''.
וחוץ מזה, סרט שלא עושה רושם בצפיות חוזרות הוא סרט שעוד פחות ראוי לתואר ''קלאסיקה'', לא?
   כתוב תגובה
אני לא אהבתי תסרט מהלכו היה  (חדש)
יואב יום חמישי, 26/04/2001, שעה 21:44
בתשובה לרז גרינברג
מעניין קצת בגלל הדרכים שהם פתרו את המבוך ,אבל הסוף היה גרוע .
   כתוב תגובה
תגובתי  (חדש)
Liz שבת, 28/04/2001, שעה 23:22
בתשובה ליואב
אם חושבים על זה, אפשר להסיק כמה מסקנות מאוד מעניינות מ''קיוב'':
1. לא תמיד צריך ללכת כ''כ רחוק כדי למצוא פתרון, ולא תמיד הדרך המסובכת היא הדרך הנכונה.
2. שאלת הביצה והתרנגולת לעולם תישאר לא פתורה (אם הם היו יושבים חצי שעה וחושבים, האם היו מגיעים לפתרון המתבקש? אולי כן ואולי כולם, אבל באמת כולם, היו מתים בסוף מרעב)
3. המטומטם זכה לצאת החוצה כי כנראה שהוא היה הכי שפוי מכולם בסה''כ - ובגלל זה אני אהבתי את הסוף.
4. הכל יחסי. גם בחיים וגם במד''ב.
5. תסריט זה דבר נורא נורא חשוב.

תהיו בריאים.
   כתוב תגובה
סרט נפלא ומעניין בצורה לא רגילה  (חדש)
אלי עמר יום שלישי, 05/06/2001, שעה 16:42
הי,
למרות שזאת דעתי האישית בלבד, לדעתי סרט מרתק בצורה לא רגילה, לא צפוי ואקטיבי מאוד במעברי הסיפורים האישים.

למרות שמבחינת אקשן הסרט ירוד קמעה.
אבל יכולת נ פ ל א :-)
   כתוב תגובה
סרט איום ומעניין בצורה לא רגילה  (חדש)
רוים יום חמישי, 04/04/2002, שעה 13:48
בתשובה לאלי עמר
יש 2 אפשרויות:
1. יש לך נפש של מבקר קולנוע.
2. התגובה שלך היא סאטירה
הסרט איום ונורא הנה מצב אחד ספוילר. למי שלא ראה את הסרט כדי לקרוא אותו כי הוא מגלה את התוכן המירבי של הסרט: ראן אלוף הבריחות
זורק את נעלו מחדר לחדר כדי לבדוק אם יש מלכודות. פעם 1 הוא זורק את הנעל ולא קורא כלום. הוא נכנס לחדר ונתזת על פניו חומצה ותוך כדי שילוב צרחות הכאב שלו ומראה פניו מלאות הדם רואים איך אט אט החומצה מעכלת את פניו עד שהוא שוכב מת וחלק מראשו כבר איננו. זה איננו סרט אינטילגינטי כלל וכלל ואין זה סרט שנראה דל תקציב עדיף שלא לראות.
   כתוב תגובה
קיוב  (חדש)
לי יום חמישי, 17/04/2003, שעה 15:05
אפשר לראות שהסרט מעורר מחלוקת. כמו בסרט עצמו - גם שם הדמויות רבות על הפתרון (ואפילו אחד טען שאולי כלל אין פתרון).
אני חושבת שאחת המטרות של הסרט היא להצביע על האמביוולנטיות שיש לדברים, על החוסר מוחלטות. כל אחת מהדמויות בטוחה שדרכו היא הנכונה כשבעצם לא בהכרח יש דרך נכונה כשלא יודעים על נושא כלשהו כלום!
הדבר היחיד ע''פ הסרט שמוביל לתשובה ה''נכונה'' הוא הדרך המדעית, המתמטית. ולא האינסטינקט או הגורל.
אבל דווקא מה שמונע מהדמויות להגיע למימוש הפתרון הוא טבעם האנושי.
אני חושבת שכל דמות, בנוסף להיותה ווכחנית לשם הוויכוח, ובנוסף הרצון להיות הירואית, מייצגת דרך חיים שונה.
השוטר מייצג דרך חיים של חוקה. אולי הסרט נועד גם להראות שהדרך הזאת - דרך של חקיקה - היא בעצם פיקטיבית כי נראה שהשוטר הוא דווקא הכי אלים, הכי ''לא חוקי''.
המומחה לבריחה או איך שתירצו לקרוא לו רוצה לשרוד לבד או עם כולם - העיקר לשרוד והוא הכי פעיל בנושא. למרות שהוא לאו דווקא עושה את הדבר הכנון ע''מ לשרוד. השיטה שלו גורמת לו למות. למה?
אולי משום שהבמאי\תסריטאי רצו להוכיח שזה לא מספיק בשביל לשרוד.
אבל זה רק אולי.
על המתמטיקאית ודרכה דיברתי כבר.
הרופאה מייצגת איזשהו פן רגיש יתר על המידה.
ה''אדיש'' מייצג את האבסורדיות שבחיים. זה מודגש בעיקר ע''י זה שהוא גם מייצג את המקום שבו הם נמצאים, שהוא אבסורדי בפני עצמו.
אני חושבת שהמשוגע מייצג איזשהי תמימות, או אולי ילדותיות.
צריך לטפל בו כמו בילד ויש לו צרכים כמו לילד. יש בנו איזשהי כמיהה לילדות, ואולי הסרט בא לייצג גם את הקונפליקט בין עולם המבוגרים לעולם התמימות.
כמו כן הסרט מדבר על הטבע האנושי. חוסר היכולת לשלוט בחושים שלנו (החדר בו נהרגים אם מוציאים קול)ובטבע שלנו (בראש ובראשונה הצורך לשרוד, ואחר כך הצורך במין, באוכל, בשינה באלימות ובכוחניות).
אחת ההוכחות לכך שהקובייה הזאת היא עולם בפני עצמה היא הקואורדינטות. לכן, למרות הדברים הרבים שאפשר לראות בסרט, שבטוח לא את כולם הזכרתי, אני חושבת שהמסקנה היחידה המוחלטת כאן היא שהסרט הוא סוג של מראה לעולם שבו אנו חיים.
   כתוב תגובה
היה!!!  (חדש)
צמח יום שישי, 15/06/2007, שעה 12:47
היה הרבה מותח וכולנו ההינו לחוצים על המלחמת האחזרית אני מקווה שלו יהיה כחה עוד פעם היו מלא מילחמות איזה עולם עכזרי!!!
   כתוב תגובה
סרט נורא טוב!!  (חדש)
טס יום שישי, 25/04/2008, שעה 16:30
אני נורא אהבתי את הסרט,העלילה מעניינת,השחקנים טובים,והדמויות חכמות (חוץ מהקושי.)
הדמות האהובה עליי היא וורת' (זה שהיה לו חלק בבניית הקוביה)
בת'כלס הסרט משגע!!!
כפרה!!
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.